Hjulat

Jaopp, så var det färdighjulat för i år då. Jag har visst varit fasligt snäll i år för jag fick ett skitatjockt å varmt täcke som har reflexer å fleece å skyddar mot både regn å blåst å snö! 😯 Det stod på paketet att det var från Lillebroren fast jag trodde det var den dära Tomten som man fick klappar av? Men honom såg jag inget av. *funderar* Asså… jag fick ju faktiskt massa klapp å mys från mattes morbror, undra om han är den dära tomten? Hmm, kan va’ så faktiskt…

Kolla in vad snyggt!

Sen har jag fått massa gnagisar av mattes flock och av Doriz fick jag både stora OCH små gnagisar! Deeet ni!! 😀

Av matte fick jag ett annat täcke, tunnare, som är skyddande mot äckligt blött å vind bara. Skitabra! Matte trodde hon skulle behöva muta mej eller nåt, men asså… Med täcke på så slipper jag i alla fall liiite av det där äckligt blöta. Synd att hon inte kunde skaffa såna dära doggles också…

Bild från Doggles.com

Coola eller hur! Nu går jag liksom å kisar för att jag får snö i ögena ju! Å matte säger att det blåser smådjävlar… Aha. Inte hård pyttesnö, smådjävlar… *noterar*

Vi har inte gjort så mycket de här dagarna. Mest för att matte har skitaont och är skitatrött. Men idag lekte vi i snön en stund. Det var skitakul för jag lyckades dra ner matte så hon satte sej på röva! Moahahaha! Sen brottades vi! Yeay!

Sen ser man typ ut så här (fast inte riktigt för den här bilden togs för typ länge sen, före hjulen kom i alla fall)


Klicka för större. Öppnas i nytt fönster.

Nu ska jag säga åt matte att hon måste gå å lägga sig. Hon börjar typ luta lite… och ser skitatrött ut… Jag är med trött. Jobbigt med hjul asså… skitajob….zzzzzz…..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Ett svar

    • Visst vare!? Värsta bra stajlkänsla lillebroren har asså! 😀
      Matte tackar å gäspar (så det behövs maaassor, jag hjälper till att pussa på’na 😉 )

      Matte går i koma typ… man får typ knappt kontakt me’na när hon är så dära trött… Då får man vakta’na extra mycket på promenaderna. Tills hon skriker ”aj” då får man liksom tagga ner lite… 🙂

      Pusspåre!

  1. Vilket jättefint täcke! 🙂
    Rejva har verkligen varit totalt däckad(idag har hon börjat vakna till liv igen) sedan julaftonen med brorsbarn och hela faderullan. Ganska roligt att se hur mycket mental stimulering tröttar ut i jämförelse med fysiskt hård träning.

    • Och tjockt som tusan! Delbart också, så när det är vår/sommar/inte så varmt och bara blåser och regnar så tar man bara bort fleecetäcket, helt perfekt. 🙂
      Verkligen! Lix blir helt slut i skallen om det varit mycket nytt runt om honom. Sen gäller det ju för matten att hitta på nya roliga mentala övningar också… *harkel* Inte alltid så lätt 🙂

  2. Skitasnyggt täcke! Jag har ett i stekpannetyg. (Teflon eller nåt säger Mattemamma)
    Fick också julklappar. Gottisar från en snygging tex. Men ingen lillebror. Fast hade jag fått en lillebror så skulle han ju ha snott mina gottisar, så det var nog bra.
    Puss!

  3. Hej på er & God fortsättning på det nya året 2010!

    Tjohoo vad tider går… snart blir våra grabbar 3 år ju … bara 2 dagar ifrån varandra…. 😉

    Skånekramar från både mig o doggen 🙂

    P.S Vill du hjälpa mig att stötta ”Nej till Licensjakt på Varg”, så är du välkommen att besöka Challes blogg för att delta…

    • Tackar! Och tack det samma!

      Vet du? Jag kom på det igår kväll… Och tittade på Lix som visade sitt allra sötaste valpansikte… hmm… 🙂

      Kramar från oss till er!

      P.S Kilar genast in på bloggen 🙂

  4. Hej! Hittade till denna grymt härliga och roliga blogg och hoppas det är okej att jag länkar hit från min sida, kommer definitivt att följa vad som händer här 🙂
    Ha det!

    Mvh Victoria

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.