The winner(s) takes it all!

Ja, äääntligen har lyckats bestämma vilka som ska vinna filmerna i tävlingen.

I och för sig vinner ju alla samma sak men på absolut första plats kommer… ta-ta-ta-taaaaa..!

1. Grandisen Loke! Han hade massor av bra trix men det som vi alla gillade bäst var ”Matteknappen” (det måste jag lära mej asså!)

”Att tända lampan är ju också värsta bra grejen jag lärde mig här om veckan. Du bara trycker på en knapp när du har tråkigt om nätterna, och så springer matte upp! Brukar kalla den matteknappen nu. Att det blir ljust i rummet förstår jag inte riktigt, men okej då. 😀 Matte måste ju kunna se då hon springer upp antar jag.”

2. Strega med statytricket

”Annars så har husse lärt mig det bästa trixet; han säger ;tryne och jag stoppa in just trynet i hans hand och står blickstilla. Coolt va´”

3. Doriz med sina mattetricks. Även om hon inte tycker det är några direkta tricks så är vi alla rörande överens om att det är det visst det. Att lära sin matte saker är också tricksigt ju!

”Den enda som kan trick är min matte. Hon har lärt sig tex att alltid ge mig godisar när det kommer bilar, att lägga sig ordentligt på sidan så jag kan ligga nära, att killa mig på magen när jag lägger mig på rygg. Och att pussas på kommando. Bra va?!”

Grandis-Loke hade skrivit ett asalångt mejl och det skulle jag vilja visa er, för asså, den snubben har humor! 😆 Det enda som fattas nu är hans adress…

Förresten har matte börjat med nåt nytt tricks. Hon säger att jag ska trycka på knappen när vi ska gå över vägen. Asså, en sån dära knapp som säger ”piip” och sen så stannar alla minimonster så vi får gå över. Men kom igen, ärligt? Kan hon inte trycka på den själv? Jädras latmask liksom 😛

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

8 responses

  1. Men asså, WOW! Va kul!!!
    Ja, matte kan en del. Nu har jag lärt henne att gå i knädjup snö när jag ger henne ”blicken”. Det betyder att jag bara måste längre ut för att kunna skita. Hon är bra hon min matte! Sen delar vi på värmefilten i soffan på kvällarna också. trångt är det, men sträcker jag ut mig så flyttar hon på sig så jag får bättre plats. De är lättränade de där mattarna!

Kommentera

