Bulan

 

Jepp, det är mitt nya smeknamn. Jag har fått en bula i huvvet… eller asså, det ser typ ut som ett värstingstort myggbett!

Fast det blöder lite å matte är typ skitanervig! Ja’ ba’ – ”Tagga ner va?! Det ba’ kliar lite å gör lite ont om man klämmer där…”

Kolla!

Det är ju liksom skitalitet! Jisses, ta’t isigt va? Dessutom har det suttit dära skitalänge så det kan ju liksom inte va nåt farligt direkt 😆

Matten är skitnervig dock och ska ringa veterinären på måndag. Det där ”myggbettet” har växt och blöder dessutom nu. Gillar inte utvecklingen av det där. Han är dock som vanligt i humöret, äter något mindre än vanligt men jag vet inte om han ”härmar” mig. Jag äter ytterst lite nuförtiden nämligen… 

Å vet ni vad mer då?! Matte vart skitaglad förut när vi var på jobbet. För det kom en sån dära liten människa å ville leka med mej (jodå, lillkillen satte sig på huk = lekinvit enligt Lix //matte) Så jag visade han att jag åxå ville leka! Sen pussade jag han å han ba’ garva! Störtskön mänskovalp asså! Såna gillar jag! Han smakade gott åxå, lite bulle liksom… 😉

Nu ska jag fortsätta trängas med matte i soffan! Tjabba!

2 responses

  1. Mänskovalpar som smakar bulle är dom bästa. 😉

    (Hoppas att bulan inte är nåt allvarligt, men förstår att du blir orolig. Är själv lite hispig när det gäller mina hundar…//Nemos matte)

    • Eller hur?! Smakar fett mums ju!

      (Jag är också nervig men kör med aloe vera gelé nu den här veckan, blir det inte bättre så är det veterinären som gäller //matte)

Kommentera

