Uppförande

Håhåjaja… livet är skönt. Säg inget till matte men det är rätt skönt när hon har ont och är trött för då kan vi luuuuunka på prommisarna och myyyysa i soffan 😀

Igår var jag jätteduktig sa matte. Men asså hallå? Kom igen! Förresten är hon skitadålig på att hålla saker som födelsedagspresenter hemliga… Jag fick följa med till affärn för att prova ut min present! 😯 Hon är inte klok… Men den satt himla skönt. Matte sa att det var för att den var för stor… 🙂

Palisades Pack II från Naturkompaniet

Palisades Pack II från Naturkompaniet

Bilden lånad från Naturkompaniets hemsida.

Snygg va? 🙂 Ska få den på min födelsedag sa matte, hoppas vi går till godisaffärn också… Det är jag värd tycker jag. Jag har varit såååå duktig!

Först så uppförde jag mig inne i affären, sen gick jag snällt vid mattes sida när hennes knä gick sönder idag (jag sympatiskrek senare på eftermiddagen för det nöp till i baken när jag skulle resa på mig…) Dessutom hälsade jag på Kartongkompis, med alla fyra ben i backen! Det ni! Vet ni hur svårt det är? För han är typ världsabäst tycker jag!

Matte ville visa en bild på hur bra jag har det bak när hon kör:

Har man det bra eller?

Har man det bra eller?

Förresten säger matte att Willy är en hummer? En hummer?! Hon tror det i alla fall säger hon… Undra just om den dära vetten hon ska till på måndag kan hjälpa henne med den där vanföreställningen??

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Ett svar

  1. Jag fyller också år nästa vecka…undrar vad jag ska få!? Du…hur gööör man när man hälsar på nån med alla fyra på marken? Jag har inte kommit på det än, det blir liksom MAX ett ben i backen då… Matte brukar sucka nåt om att skämmas, men jag vet inte vad hon pratar om.

  2. Vilken fin födelsdagspresent du ska få! Matte brukar kläcka ur sig saker som ; så stor är den inte, till folk som inte kan parkera. Vi brukar skälla lite för att lixom förstärka mattes ord. Tuggar inte du på ditt täcke? Vi får inte ha duntäcke längre just av den anledningen.

  3. Liza – Visst är det! Där ska jag ha mina märgben, godis och vatten, skitabra på prommisen asså!

    Nemo – Jag är född på ”löning” säger matte, den 25:e, hon tycker det är skitabra. Tycker jag med, det dära ”löning” brukar betyda godis! 🙂
    Jag upptäckte att det bara kom klickljud o godis när jag hade alla fyra i backen + att kartongkompis kommer åt att klia mig på halsen bättre då. Så liksom, man tjänar liksom på det…

    Strega och Grazia – Haha! Er matte är kul! Bra att ni backar upp henne också!
    Näää, då går det ju sönder… 🙂 Fast matte kan inte det dära med att bädda som jag vill så det pysslar jag med när vi åker in i mörkret (Södra Länken alltså, alltid när jag kör ner där så börjar han bädda och ha sig, kanske för att det går så långsamt där? Oftast iaf… //matte)

  4. en sån väska har bertil också – fast typ 100 gånger mindre 😉
    han kan ju faktiskt bära sina egna bajspåsar iaf 😉

    vi önskar er en underbar helg!

    KRAM och Voff!

    Linda och Bertil

  5. Hej på er Lix och matte! Kul att ni hittar våran sida på nätet. Du (Lix alltså)ser stor och tuff ut och verkar jättesnäll – en perfekt kompis tycker vi 🙂
    Vi brukar också träna med klicker ibland = GOTT!
    Ha det bra! hälsar Tage Vilda och Elsa samt Matte

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.