Bara jobba inge blogga…

Nu ska jag berätta, eller visa kanske… Vad jag gör på dagarna när matte jobbar…

© vhcfan 2008

© vhcfan 2008

© vhcfan 2008

© vhcfan 2008

Kul va? Näää… eller jo, ibland… För matte blir lite trött ibland. När burken inte gör som hon vill riktigt, eller asså, den är typ skiiiitaseg så då brukar hon krypa ner till mig och mysa. Hur bra som helst! 😀 Fast idag somnade hon lite, det var jättemysigt ju men hon tyckte det var lite pinigt när hennes jobbis kom in… Haha! Vad snabbt hon kom upp i sin stol då! (Piiiinsamt värre! Vaknar till av att kollegan undrar om jag sover… Hrmmm… näää? Det var ju så skönt där på golvet! Och jag är så trött… zzzz //matte)

Och på ssssch-dagen så regnade som typ attans! Gissa vad okul det var då! Fast matte blev lika blöt som jag! Moahahahaha!

© vhcfan 2008

© vhcfan 2008

Å när vi kom hem idag så blev jag utskälld! 😯 Av den dära typen som är så hiiiimla feg asså… För han står typ långt upp i huset och skäller som en galning på mig. Så idag sa jag till han på skarpen:
”Hööörrrö duru!! Din bjäbbande tofsfluffare! Tur för dig att jag inte har ätit studshund får då hade jag kommit upp å gett dig på moppo! Ba’ så’ru vet! Fjanttjofsare!!”

Matte ba’: ”Määääh… kom nu, jag är hungrig!”
Hmmm… det var jag med… Tur för han asså…

(Klicka på bilderna så blir de större. //matte)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Ett svar

  1. Katta & Doriz – Skitamysigt äre! Fast matte säger att det är skitigt på golvet… Eh? Jaaaag har inte skitit där!! 😯 *matte förklarar* Aha… han som ska städa städar inte härinne… Taskigt värre!

    Pia & Strega – Matte har gjort det också, UTAN mig där! Snacka om att va trött asså! 🙂
    Lider med dig din stackare, få’ru tugga nå’ kottar snart eller får du vänta till det blir kallt igen?

    Karina & Daffie – Mmmm, det är så skönt att ligga där. Särskilt när man både får mysa med matte och ha fläktaren i närheten. Hur bra kan man ha det egentligen? 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.