Elakt värre!

Mäh shit veeet ni!? Mattes jobbs ägare har bestämt att jag inte får blogga när hon jobbar! 😯 Värsta taskigt ju! (Ja, moderbolaget har spärrat ”alla” sidor som inte har med myndigheter att göra… *suck* Tror de ärligt talat att folk sitter och surfar istället för att jobba?? Inte jag i alla fall, jobba först – surfa sen… //matte) Vad fasen ska jag göra då? När hon bara kutar fram å tillbaka å liksom gosar med mig typ bara tre gånger om dan?? Sova eller?! Näää… idag praktiserade jag återvinning på mattes kartonger som hon vilar fötterna på. Inte så poppis men vad fasen gör man? Nåt måste jag ju roa mig med liksom!

Dessutom stack hon ifrån mig innan vi skulle gå hem. Hon skulle visst bada minimonstret. Synd att hon glömde ta en bild före och en efter för jag fick ett nytt minimonster nästan… Nu ser den ut som den gjorde när hon köpte den åt mig. (Jepp, rejält skitig vit – originallacken alltså – bil blev attackerad av avfettning, schampo, högtryckstvätt och vax. Jäklars vad snygg den blev! 😀 //matte)

Matte vart lite sur imorse förresten. För varje morgon när vi går ut, då brukar det vara studshundar ute och så är solen vaken och så är det sånt dära vitt skum som heter ”dimma”. Imorse gömde sig solen, inte en endaste studshund och ingen dimma så långt ögat kunde se… Fast hon skrattade sen och suckade… ”Typiskt” Haha!

Hon tog ju såklart bilder på mig då… Sista bilden är från när vi kom hem. Hallå liksom, skoja att man blir trött när det är superduperjättevarmt, man måste hålla reda på matte hela dagarna och ropa på alla tjutare (jepp, nu har han börjat yla efter brandbilar och polisbilar också… sötnosen! //matte)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

4 responses

  1. Usch vad elakt! Betyder det att Du inte kommer att skriva lika ofta?? Jag tycker att min matte ska tvätt sitt minimonster för jag ser inte ut genom bakrutan. Ska visa henne Din blogg så hon fattar.

  2. Strega – Visst är det?! Jag får typ skriva på kvällarna. Om matte kommer ihåg att hjälpa mig trycka igång burken…
    Gör det, mitt minimonster luktar tydligen wunderbaum numera säger matte… Vet ja’nte vare e’, men jag tyckte det luktade skumt. Luktar som vanligt inuti iaf… 😀
    (Jaa, vaxet luktade verkligen vanilj-wunderbaum! //matte)

  3. Katta & Doriz – Jag försöker hjälpa henne ibland men det uppskattas inte så värst så jag sover mest… Ibland delar vi på lite godis, sover ihop och gosar. De jobbuppgifterna är roligast tycker jag 😀

Kommentera

