Kottar i örona

Hmm… asså, matte brukar fråga om jag har kottar i örona för att jag inte lyssnar på’na ibland.

Råkade ut för en sån där mänskovalp för ett tag sen, hon hade nog också kottar i örona för hon lyssnade inte heller på matte.

När hon såg mej å matte kom hon springande mot oss och ba: ”FÅÅÅÅ JAAAA KLAAAAAAAPPAAAA?!!?!”

Matte ba’: ”Nä”.

Mänskovalpen ba’ tvärstannade och frågade varför. Så matte förklarade… jag tycker faktiskt såna där mänskovalpar är otäcka.

Så gick vi vidare.

Sen hörde jag hur det kom nån SPRINGANDE bakom mej! Jag är ju liksom vakthund så mina instinkter kickade in – VAAAAKTA! Vänder på en femöring å gruffar lite. Oups! Det var visst mänskovalpen. Hon tvärstannade. Kanske hade kottarna trillat ur hennes öron eller så är jag bättre på att få såna där att lyssna? 😉

Matte å hennes jädras kamera asså…

2 responses

  1. Somliga fattar ju rysligt trögt ibland, men jag tror nog att du är rätt bra på att få dom att lyssna på dig. 😀 En del mänskovalpar verkar behöva såna där nej-övningar som man har på valpkurser, hi hi… fast det vågar man ju knappt säga högt. 😉 Men nog är det konstigt att så många (både vuxna och barn) inte verkar förstå vad NEJ betyder..?

    Underbar bild, förresten! ❤

Kommentera

