Asså fölååååt!

Det var typ asalänge sen jag bloggade men det är så här va’ att min skrivmaskin har haft så mycket att göra att hon inte hunnit med annat än sin egen blogg (fett oschysst att prioritera så tycker jag!)

Men i alla fall –

Hundrastaren slutade ju. Matte vart lite sur för hon hade betalat för hela månaden men hundrastaren slutade innan månaden var slut, det var tråkigt.

Matte fick ju panik då. Snackade med sin schäfer å han sa att hon kunde få jobba hemma med mig ett halvår. Schyrrebyrre schäfer ju! 😉

Sen började matte leta efter ny hundrastare till mej. Fem stycken snackade hon med. En kom hit å snackade med mej också, hon verkade snäll tycker jag. Men sen när dom skulle skriva på papper så dök hon inte upp den där tjejen..? Konstigt. Så matte tog kontakt med en annan tjej. Så dom skulle träffas här hos oss. Men hon dök inte heller upp? Värsta konstiga ju! Så matte tog kontakt med dom andra tre för att höra om dom fortfarande var intresserade. Men dom svarade inte? Mänskor är värsta skitakonstiga asså!

wpf_6190

(Bild från 2011)

Fast ska jag berätta en grej? Det gör liksom inget. Jag får vara hemma med matte typ hela dagarna. Försöker stoppa henne från att gå ibland men det oftast vinner hon… (Alltså, han försöker verkligen hindra mig från att gå in i sovrummet för att byta om efter att jag ätit frukost 🙂 ❤ /matte)

En lite tråkig grej då? Eller såhära, bra grej att jag får sova i mattes säng och att jag fortfarande tar mej upp själv men dåligt att jag har ont i min armbåge faktiskt. Tydligen ska vi till vetten om ett par dagar för att se om jag kan få medicin. Matte önskar att jag kunde få medicin redan idag, för hon har svårt att somna när jag ligger å skakar i sängen… äsch då! Kinkigt värre! 😛

Nu ska jag vila lite till innan promenaden, tjabba!

3 responses

  1. Men..!! Jag brukar ju kika in här med ojämna mellanrum men missar när du uppdaterar??

    Hoppas att det löser sig, det där med hundrastare, men just nu verkar du ju ha det bra med din matte… Verkligen konstiga människor det finns, som inte ens svarar!

    Så trist att du har ont i armbågen. 😦 Har du fått medicin nu?

    • Hähä! Jag är lite sneeeaky..! 😉

      Har det fett najs med matte! Fast ibland är hon asatrist å säjer att hon måste jobba..!?

      Var hos vetten å kollade, matte trodde jag fått artros i ryggen oxå men dom röntgade å det såg skitafint ut! Vetten sa att det nog bara var muskelont då så matte får fortsätta massera, yeay!! Fick smärtstillande oxå, ska käka dom en vecka å sen får vi se om jag måste käka mera eller gå till en riktig massör kanske? Matte blir ju lätt trött i armarna såatte… 🙂

  2. Ett helt otippad bra sätt för oss att hitta hundrastare är via grannar.se.
    Det har på nåt sätt alltid löst sig… Nu är dom med sambon på kontoret, men förut var grannar.se den ultimata lösningen. Okej, fått arbeta genom en del hundrastare som inte alls känns lämpliga, opålitliga osv. Men hade i 1,5 år väääärldens bästa hundrastare. 🙂
    (Sen nån 18-åring med mensvärk 2-3 ggr i månaden och nån 14-åring som inte riktigt var mogen kanske…)

    Lycka till i hundvaktsträsket! 🙂

Kommentera

