Nänu!

Asså, äre inte det ena så äre det andra…wpl_1433

Hon badade mej igår och alltså, nuförtin’ så står jag faktiskt och tycker det är skönt att bli blöt. Eller ja, så himla mysigt är det ju inte att bli blöt om tassarna men matte masserar samtidigt å det är asaskönt!

Hur som helst, hon har ju kommit på att hon kan klippa mina klor när dom är blöta, går visst lättare då säjer hon. Jaja, jag skiter i vilket, jag får godis oavsett haha!

Men alltså, det gick visst lite fööör lätt att klippa. Eller så har matte sjukt dåligt ögonmått för hon klippte typ av halva tassen! 😯 Värsta blodbadet i hela badkaret liksom! Fast jag sa inget, ba’ titta på’na å liksom ”Euhm… du…? Kan man få ett par extra Frolicar nu eller? Du klippte bort halva tassen ju… såatte, lite kompensation hade suttit fint lilla damen..”

Klart jag fick godis! Sen fick matte för sig att hon skulle försöka stoppa blödningen med typ kompresser å grejer… pfft! Funka’ ju’nte! Så hon googlade lite och hittade ett recept på hemmagjord blodstoppare – potatismjöl blandat med vatten så det blir som slem, sen petar man bara på det på klon så slutar det blöda. Bra va’? 😀

(Orelaterad bild)

Matte kommenterar: Näe, det var fan inte halva tassen! Dock typ en halv klo, den blev väääldigt kort haha! Han sa inte ett pip när jag klippte för långt, bara blängde på mig. Funkar förresten utmärkt att bara doppa tassen/klon i potatismjöl också för att stoppa blödningen fick jag lära mig senare på kvällen.

2 responses

  1. Aj då, din matte kanske behöver glasögon? 😉 Här är det också dax för kloklippning snart, ska ladda upp med potatismjöl (tack för tipset!) och ost!

Kommentera

