Sömngångare

Mmm, matte är asadålig på att sova nuförti’n… Vaknar flera gånger varje natt liksom. Fett onödigt asså!

Fast en bra grej med det är att jag numer får sova i hennes säng. Jag brukar ju fråga om lov först men ibland hinner jag inte, för hon ba’ ”Kom då!” haha!

Måste ju liksom skydda henne, hon mår inte så bra i hjärtat.

Det är typ mitt fel. Eller asså, hon tror typ att jag ska dö imorrn bara för att farsan dog förra året… Man ba’ ”Scusi damen, men eeeh… haru sett hur pigg å frisk å glad jag är? Vavava?!”

Hon har fastnat i nån konstig tankevurpscirkel som hon inte kan ta sej ur själv, fast jag försöker hjälpa till genom att bete mej lite mer som jag… Kastar leksaker på’na, vaktar som fasiken, studsar efter löv som flyger och skäller på monster som smyger runt i mörkret. Jupp. Sånt gör jag hela tiden, men det hjälper inte tydligen. Så jag gör det jag kan. Ligger nära i soffan, på hennes ben i sängen, kramas och pussas så hon ska se att jag lever och andas och mår bra. För att göra det lite lättare liksom.

Matte hörde att hundar typ kan leva längre om dom har en kompis, så hon tänkte fixa en lillebror till mej. Sen kom hon på att jag ju har massor av kompisar redan så då ångrade hon sej… fasiken oxå!

En sån hära lillebror skulle jag fått –

521-norsk-lundehund

(Norsk lundehund. Fotograf: Åsa Lindholm Källa: SKK)

Cool va?! Jaja, får väl se, hon kanske ångrar sej igen haha!

One response

Kommentera

