Spooooky!

Vet ni vad jag gjorde igår? Snackade med en tjej som matte fått kontakt med på fejsboken. Matte ville bara kolla om det skulle gå. Jag har ju snackat med såna där hundpratare förut men matte har blivit lite skeptisk med åren… Nu var det liksom gratis så matte tänkte att det kunde vara kul att testa igen.

Den hära tjejen var inte ens i närheten av mej, hon hade bara en ansiktsbild av mej att använda. Men hon kom in i mitt huvud ändå så jag visade henne mina kompisar och matte och Monza.. Jag saknar Monza, faktiskt. När matte fick höra det så började hon kolla rasstandard och sånt på Monzahundar men jag kommer inte få nån egen Monza tyvärr 😦

Nähä, nu vill matte säja nåt… *kliver ner från soffan*

Jag är ju lite skeptisk numer men som sagt, det var gratis så jag tänkte att jag skulle kolla.

Grejen är att den här tjejen inte har kunnat kolla särskilt mycket i min FB-profil, jag delar ytterst lite offentligt och Lix blogg är ju inte särskilt uppdaterad heller. Hon beskrev Monza in i detalj, utom rasnamnet bara. Hon sa att Lix visade henne ett stort kompisgäng med massor av hundar, och det kunde hon ju visserligen fått fram via bloggen. Det räcker tydligen att skriva ”Lix blogg” så kommer bloggen upp som nummer tre i sökresultatet.

Kindklapparna och det här att jag tar tag i hans kinder och liksom ruskar om lite fick hon med också.

Matte? Du? Får jag säja en grej bara? Jag vill inte ha nån annan hund om jag inte får en Monza, ba’ såruvet! Fast jag ska säja ett å annat till den dära fejsbok-tjejen oxå när hon kommer hit!

Ja, vi upptäckte att vi är uppvuxna på samma ställe hon och jag så vi ska träffas så hon får prata med Lix IRL så att säga 🙂 Fan. Då måste jag ju städa!

Nu är det min tur igen! Ska bara påminna matte om att jag önskar mej ett ben i julklapp, ett sånt dära med bejkon på!

Tjadå!

Typ ett sånt hära fast inte riktigt ändå 🙂

(Bild från när jag fick vara med matte på jobbet för typ hundra år sen)

 

One response

  1. Ooh, har ju helt missat ditt inlägg! Låter spännande det där med att nån tittade in i ditt huvud! Skulle nog tycka att det var lite läskigt om nån tittade in i mitt. 🙂

    Underbar min du har på bilden! 😀

    (Alltid varit nyfiken på såna där djurkommunikatörer… skulle faktiskt vara lite kul att testa! 🙂 )

Kommentera

