Osammanhängande

… ja alltså, det bloggas ju inte så jädrans mycket hära men det händer grejer! 😀

  • Jag å matte har varit på semester i stugan å sen kom mattemamman upp också, lövlä! Fast det regnade rätt mycket… Inte så lövlä faktiskt. Men vi har myst, ätit gott, gått långa men mest korta promenader (jag tycker liksom det är onödigt att gå så långt när jag ändå bara ska bajsa… sen går man in å lägger sej framför brasan igen, fett najs asså!)
    Men en dag fick jag bestämma vart vår långpromenad skulle gå å då valde jag att gå till stora bäcken, aaaascoolt! Å så fick jag springa utan koppel eller lina. Sen, när vi kom hem så kom matte på att dom varnat för varg i närheten, plus att hon är asrädd för björnar haha! ”Semesterhjärna” skyllde hon på 😛

    WPF_lixflax2

  • När jag kom tillbaka från semestern så fick jag träffa alla kompisar igen! Å en ny! En sån däringa fralla. Jag gillar frallor. Jättemycket faktiskt. Störigt mycket säger dom som tror sej veta haha! Åsså vare en annan hund oxå, en så kallad ”panschjonshund” eller ”pensionat-hund” för den som vill låta lite finare i kanten… En sån där som matte inte är så förtjust i, en kåkkerspanjel. Jag gillar han skitamycket! Cool kille! Fast han tycker jag är rätt jobbig… aja, shit the same som matte brukar säja, det blir bra det här 🙂

    wpf_ahs
    (Foto: AH’s Hundtjänst)

  • För ett par dagar sen hittade matte en ärtstor knöl på min ena rumpskinka. Gör bara ont när matte klämmer på den så det gjorde hon bara en gång haha! ”Jag måste ju kolla!” sa hon, man ba’ ”Scusi damen, men kollar du med fingrarna eller?!”
    Så igår var vi hos vetten. Å hon hade ingen aning om vad det där var för en knöl såatte, nu ska jag opereras igen. Bort med knölar ba’! Matte är skitnervig men asså, vetten sa att jag har skitabra hjärta å fina tänder å faktiskt inte ett dugg tjock fastän jag gick upp ett kilo på semestern hehe! 😉

Visst har det hänt grejer? Matte jobbar typ asamycket just nu åsså har hon ont i kroppen lite extra mycket, men nästa vecka ska hon gå till en doktor å jag ska ta bort min knöl samma dag, fett bra planerat där ju! 😀

2 responses

  1. Hallå där mannen! 🙂

    Hur det gick med din operation? Och hur går det med din rehab? Man sitter här och undrar, ju…

    (Jag gillar också frallor. Särskilt med ost på. 😉 )

    • Ey! Det gick skitabra! Längtade ganska mycket efter matte så dom ringde å sa att nu fick hon faktiskt ta å komma å hämta sin gnällspik hähä!
      Rehaben har jag bara en gång kvar på, lite synd, jag gillar den 😀
      Ska tillbaka till vetten om tio dar å ta bort styngnen 🙂

Kommentera

