Äventyr sa hon

Matte alltså. ”Vi ska på äventyr!”

Eh..? Okej…

Ett kort äventyr, tyckte mest vi satt i bilen. Eller ja, jag sov efter det riktiga äventyret (det dära skitkorta!)

Matte å jag var hemma hos hundfysen i helgen (ja, inte hela dårå utan skitakort men ändå), hon hade asmånga leksaker! Å en hundsäng som vibrerade! Kändes asmärkligt men det gick bättre att ligga på den när matte satt bredvid.

Sen fick jag superhjälte-laser (inte för att jag behöver det men det kan ju vara bra med lite extra ibland) och så försökte hon massera mej men hähä, jag är fasen dööööö-kittlig! Jag svär! Matte säjer att jag bara larvar mej men nä. Gör jag ju’nte! 😛 😉

Åsså fick jag väga mej typ. Jag fick ha en tass i varje ruta (matte hjälpte till) åsså kom det upp siffror framför nosen på hundfysen. Hajade inte riktigt varför jag skulle stå på den där vågen flera gånger. Fick ju inte ens godis!

Så här ser det ut, matte säjer att det visar hur mycket vikt jag lägger på varje ben. Tydligen lägger jag mer vikt på det ben som inte gör ont… eh, man ba’ ”Äre konstigt eller?! Det gör ju ONT! Hallå liksom, hade jag ju kunnat tala om på direkten…. shit asså, mänskor..”

lixvikt

Mattes kommentar: 

Jag tycker ändå inte att han lägger så galet mycket vikt på vänsterbenet men det ska bli intressant att se hur det ser ut om några veckor. Då ska han även fått sina armbågsortoser. Måste säga att jag blir lite extra glad när han så tydligt ber mig om hjälp och stöd i situationer han inte känner sig hemma i. Vill gärna sitta i knäet, ligga nära… Igår hade han flyttat sin säng så den låg precis nedanför min, dvs där jag sätter fötterna när jag kliver ur den. Inte så praktiskt men alltså, vill han ligga så nära, ja… då får han det. Mitt lilla gryn! ❤

2 responses

  1. Låter ju riktigt spännande, det där med superhjälte-laser! 🙂 Hoppas det hjälper så du slipper ha ont.

    (Till matte: Visst är det märkligt hur beskyddande man kan bli mot en hund som i andras ögon ser stor och respektingivande ut… 🙂 )

Kommentera

