Man ba’ VA?!

Asså, jag mådde finfint igår å sen när matte sa att vi skulle gå ut på nattaprommis, då FUNKADE INTE MITT BEN!? 😯

Ja’ ba’ ”Eh…. ta’t lugnt ba’… jag kommer. Till jul”

Men matte hör ju så dåligt så hon ba’ gastade att vi skulle gå NU!

Sen när hon såg mej så blev hon sådär mjuk i ögena å ba’ ”Meeeen äääälskling..!” 

Åsså ut.

I regnet.

Asså. Det kunde ju knappt bli värre trodde jag.

Sen gjorde det så ont att jag inte kunde gå alls å då skulle matte bära mej men hon orkade inte så jag fick gå hem ändå.

Gjorde sketaont i morse oxå så matte tog med mej till en akut-vette. Fatta att vi fick vänta i förtifjorton evigheter innan vi fick komma in liksom.

Vetten bände å vred å hade sej åsså kom hon fram till att jag har ont i armbågen. Ja’ ba’ ”Hade ni lyssnat hade jag liksom kunnat tala om det…” 

Men mänskor är skitadåliga på att lyssna faktiskt. Sen fick jag piller som ska ta bort det onda åsså får jag bara gå långsamma koppelpromenader i några evigheter.

Just ja! När vi satt å väntade på vetten träffade jag en sjukt söt CC-tjej, hon såg nästan ut som jag! Blå å fin. Fast hon var lite för ung, bara ett å’t halvt, jag gillar lite äldre tjejer. 😉

(Ja, Lix började halta rejält, ”block-halt” sa vetten jag pratade med på kvällen, när han inte ville gå alls. Normalt, om jag försöker lyfta honom, så protesterar han, inte igår. Då ringde jag akuten som sa att jag skulle vänta till idag. På morgonen var det inte bättre så vi åkte in till djursjukhuset. Vi satt i ett, i Lix ögon, trångt väntrum och alltså, så jävla stolt jag är över honom nu! Han satt, stod och låg, mest det senare faktiskt. Hundar och människor kom och gick, satt ”nära” och det var liv och rörelse hela tiden. Så cool han var idag har jag aldrig sett honom. Nu var hältan mycket bättre när vi väl kom till vetten så efter mycket bändande så kom vi fram till att det skulle bli smärtstillande i två veckor. Och jo, veterinären sa vad hon trodde hans smärta och hälta berodde på men allvarligt, kaffemaskinen i väntrummet var paj och utan koffein i kroppen lyckades jag inte lista ut hur godisautomaten funkade, så en kan säga att jag också var ur funktion. Eller min hjärna i alla fall. Jag minns helt enkelt inte vad hon sa. Nu ligger mitt lilla hjärta och sover. Han har haft en jobbig dag stackarn. Själv ska jag ta en tidig kväll. //matte)

4 responses

    • Eller hur!?
      Jag har tjatat hål i huvudet på matte men hon ba’ ”Jaaa, jag skaaa” åsså gör hon inte det liksom…
      Ska tjata igen. Å igen. Å igen! Jag har typ skitamycket att säja ju!

Kommentera

