Besöööök!

Asså haja vicken bra dag! Mattemamman kom hit! Tjoooooooooooooohoooo!!

Kolla! Visst äre snyggt med silver i skägget?!

Värsta bra ju!

Matte å hennes mamma käkade bullar. Jag fick inte smaka. Inte så värst bra.

Fast jag har fortfarande kvar mitt skitastora ben som jag fick förut. Räcker asalänge ju!

Å ska jag säja en grej då? Ända sen jag fick sluta på jobbet så har matte blivit superkinkig… eller typ hon kör sån dära curling med mej. För nån dag sen så kom en av mattes kompisar hem till oss, han hade med sej två andra mänskor med sej. Fett skoj ju! Dom ba’ snacka  med mej å gosa å greja å så! Fatta att man blir trött i skallen då?

Så jag vart liksom lite extra trött. Då vart matte helt nervig å ba’ ”ååååhneeeej! Äru sjuuuuk?” Så hon skrev en lapp till min tvåbenta polare, ni vet hon som kommer och går ut med mej å leker å så på dagarna, så att hon skulle kolla lite extra noga att jag mådde bra.

Tss! Jag mår störtbra när jag är med henne ju! Hon är fett bra den tjejen! Behöver ni lite semester från era mänskor på dagarna så kan ni ringa henne så kommer hon 🙂

6 responses

  1. Najs med besök som gosar och grejar med en… 🙂

    Fett snyggt med silver i skägget, har jag också! Matte säger att när man börjar bli grå om nosen borde man inte vara så rysligt omogen, men jag fattar inte vad hon menar…

    (Njae, det börjar bli svårt att hitta på ursäkter när hunden beter sig som en jättevalp..! Eller vänta – kanske man kan skylla på att han börjar gå i barndom??//Matten)

    • Eller hur?! Fett najs!

      Jag menar det! Äh! Matte säjer samma till mej… hon kallar mej valpskalle titt som tätt men asså… Det är ju liksom tur att dom säjer det med kärlek 😉

      (Hehe! Ja, jag tror det är en bra idé. Man undrar ju ibland 😆 Våra stora valpar! //matte)

  2. Fatta va ccol ja e då’ra som e född me silver på nosen! Asså ja kommer undan me allt! Matten säger ba att ”han börjar bli gaggig å har glömt hur man beter sig” när ja studsar runt som en galning i kopplet! Sist va de en mops som skällde ut mig på kvällskissen och då ba fick ja nog och tänkte att om jag ba larvar mej lite så fattar han nog att jag skitaofarlig! Mopsens matte fråga ba ”hur gammal e han”? Tror inte att hon tänkte ”panchis precis för fan va vig ja e! 😉 Matten vill säga nåt nu säger hon. Okej’rå!

    Han är tre år gammal och beter sig som en bebis.

    Öh, matten, somna om va å låt mig sköta snacket här!

    • Hähä! Jag blev oxå vit om nosen skitatidigt!
      Studsa i kopplet är skitakul om man vill att matten ska garva 🙂
      Jag är fem å ett halvt så panschis liksom… tss..! Pyttsan!

Kommentera

