Under attack

Asså… allvarligt nu?
Vad är det med dom här småttingarna å deras bristande självförtroende? Eller jag menar… deras hybris.
Igår blev jag attackerad! Igeeeen!
Man ba’ scuuusi?! Vad gjorde jag liksom? NADA! Gick med matte på nattaprommis åsså kom det en liten idiot å ba’ flög på mej! 😯
Matte försökte skrämma bort han men asså… han sket i henne så jag fick ta tag i saken.
Eller ja, det var’nte så jäkla lätt… Han var liten å ettrig å studsade som en jädras flipperkula runt mej!
Plötsligt kom det en hård plastgrunka flygande å landade på han så DÅ lät han mej va’ ifred!
En jäkla tur för matten att den träffade rätt hund sa matte, annars hade det blitt otrevligt…
*ryyys*
Vill verkligen inte se matte asarg!

Sen var det en liten valpskalle som ville va’ med å slåss oxå men asså… bäbisar bråkar jag inte med när dom liksom faller för grupptryck bara. Lite stil har man ju 😉
Fast när vi gått en bit så han ”voff”, lite sådär bara för att. Det var gulligt tycker jag.
Hmm… va’ äre som händer!? Gulligt?! Hmm… matte säjer att jag håller på att bli äldre. Tss!
Eller?

Förresten ville den där lille fan ha en rond till så hans matte fick jaga efter honom igen.
Man ba’ ”Eh..? Hört talas om ett sånt däringa snöre? Som mänskorna kallar ‘koppel’?”
Vet ni vad matte gjorde dårå? Gav mej godis! 😀
Fett schysst ju! Inte så svårt val visserligen, bli attackerad av en liten idiot eller få godis…

Matte kommenterar: Ska man nödvändigtvis ha sina små fyrbenta älsklingar lösa i ett bostadsområde, då ska man jävlar i mig ha PLI på de! Vi gick på andra sidan vägen och jo, Lix tittade på de där små (valp och liten hund) som rusade runt och lekte. Men han sa inget och jag kände att det var lugnt att gå förbi. Naivt kanske. Att tro att man har pli på sin hund om man har den lös så tji fick jag.
Vet inte hur det gick med den andra hunden (som fick flexikopplet kastat på sig och sen blev utskälld men inte kopplad av sin matte), skiter i det också faktiskt. Lix klarade sig med blotta förskräckelsen.

2 responses

  1. Dom där små blir alltid så himla upprörda när dom ser oss stora grabbar, så ere bara…

    (Men vet du inte att man inte behöööver ha pli på sina dvärghundar? *ironisk* Om nåt händer så är det ju vi med stora hundar som får stå till svars…//Nemos luttrade matte (som faktiskt gillar små hundar) )

    • Undra just om dom liksom är avis eller så? Har en pytteliten på jobbet nu, han är fett lydig mot sin matte men jädras asså, han tror bergis han är värsta chefen eller nåt för han skäller som fasen! 🙂

      (Mmmm, så är det ju…. *suck* Jag har inget emot små hundar rent generellt men tyvärr är de överrepresenterade när det gäller dålig/obefintlig lydnad, vilket får mig att gå i taket. 🙂 //matte)

Kommentera

