Olika

Matte ba’ kutar runt å grejar med säckar å bär kartonger som jag inte får äta på å så drar hon fram dammodjuret några svängar oxå. Fett trist liksom.

Fast nu satte hon sej i soffan hehe! Bäst å passa på lixom! Så jag la mej bakom henne å klistrade fast mej vid’na hehe!

Klicka för större

Vet ni va en annan grej då? När matte å jag var ute förut… dååå… råkade jag sätta henne på rumpan. Oups liksom! Asså… vi skulle gå ner för en backe, å nedanför gick det en skitagrinig gubbe. Han ba’ skällde på mej utan att jag ens sett på han. Så jag skulle skälla tebax, men jag skällde visst med benen oxå för jag råkade dra ner matte så hon satte sej på rumpan å gjorde illa sitt finger.

Hon vart skitasur! 😕 Skumt..? Asså, hon är ju lite sjuk matte, så jag måste ju liksom skydda’na extra mycket, hela tiden. Dessutom, asså, messa inte med min matte, för då fåru på moppo! Om inte matte sätter stopp för det förståss 😉 😛

Jag softar mest när matte kutar runt åsså passar jag på att kligå å attackmysa på promenaderna å när matte nångång sitter still haha!

Nu ska jag fortsätta klistra fast mej vid matte. Tjabba!

 

 

7 responses

  1. Tjaaa mannen…..

    Asså vicken skada matten fick…. Ringde du efter en ”Tjutare” åt’na innan hon sluta bloda???? 😉
    E’junte ditt fel att matten e lite svaj på tassarna liksom…. Du hade ju bara goda avsikter!!!! 😀

    Jag tycker du ska räjda de där kartongerna som matten pillar me…. De MÅSTE ju va spännande shit i’råm eftersom du’nte får röra dom, så tänker ja lixom!!! *hehe*

    • Nä, knapparna är för små på fånen för att jag ska kunna ringa till tjuttutaren. Fast asså, hon kunde ju liksom gå så då behövs inget sånt där hehe! Försökte sätta fast en pinne i hennes ben oxå, funka inge bra, det vart bara rödrandigt på benet.. 😕
      Haha! Matte garva när hon läste ”svaj på tassarna”, fett korrekt mannen!

      Eller hur!? Jag försökte i morse… men asså, hon är fasligt snabb för å va så liten asså..

      • Förresten så säjer matte att du ska fråga din husse vad man använder det dära fingret till…
        Det är tydligen skitaviktigt… 😕 Fattar noll å ingenting… gör du? 😉 😛

Kommentera

