Värme

Ja jädras vad varmt det är när vinterpälsen biter sej fast… Matte har borstat mej flera gånger med Da Furminator (störtskönt asså!) men jag har asamycket päls!

Fast det är rätt skönt att gå i skogen med matte, trots att hon går skitalångsamt. Fett bra för då hinner man lukta på allt 🙂

Det har varit sån däringa påsk oxå. Jag fick ett påskägg som inte såg ut som ett ägg men det var jallafall massa godis i det!

Igår åkte matte till mattemamman för att få ett ägg. Bara. Trodde jag. När hon kom hem så luktade hon massor! Lillebroren, mattemamman, Lillebrorens tjej…. å Nooooorton! Asså… JAG är ju hennes bästa! Lite halvsur vart jag för att hon luktade så mycket av andra men egentligen… Jag kan väl låna ut’na ibland… bara jag får ha’na resten av tiden! 😉

Nu ska jag mysa lite mer med matte sen ska jag nog försöka få ut’na i skogen!

Tjaba!

2 responses

  1. TJAAAAA Mannen!!!

    Samma lika här nere….
    Fast hussen & matten håller bra fart…
    Fett gött e d å kunna svalka sig i sjön eller närmsta dynghål… 😉

    Husse & matte gillar inte de sista alternativet nått förvisso men d gö’re ju ba sååå mycke roligare!! *hehe*

    Ha’re kalasigans!!!

    • Inte i sjön men jag har en liten bäck som jag doppar tassarna i å så får jag dricka det vattnet oxå (matte har nån sorts regel om att jag inte får dricka vatten som står stilla… man ba’ va?)
      Dynghål är trevliga tycker jag med! Meen matte är som dina mänskor, inte helt med på den idén hehe!
      Kalasers till dej grabbet!

Kommentera

