Snabbfattad

Asså vet ni en grej!? Matte är nog smartare än jag trott… Imorse när vi var ute så kom det en trebenting springande mot oss å viftade att vi skulle stanna. Inte en endaste grej sa han. Sen kom hans valp efter å han sa inte heller nånting.

Den stora trebentingen lämnade ett papper till matte å började sparka i luften, mänskovalpen gjorde likadant.

Fatta ju jag va dom menade direkt! Dom skulle sparka boll! Åsså undra dom hur dom skulle komma till den dära gröna mattan.

Matte fatta oxå! 😯

Hon viftade lite med händerna å trebentingen å hans valp hajjade vart dom skulle gå. Matte sa att dom sa ”tack”. Jag hörde inget men det var visst nåt tyst språk dom pratade.

Ungefär som matte å jag gör ibland. Fett bra att vissa mänskor hajjar sånt oxå 🙂

(Måste säga att jag blev impad av Lix. Normalt gillar han inte varken att folk springer eller framför allt, kommer springande mot oss och invaderar vår sfär. Mannen ställde sig dessutom nära mig, Lix gjorde ingenting, inte ens när mannen och hans son började ”sparka boll” i luften. Underbart! Hundar är sååå kloka! //matte – värry nöjd)

Kommentera

