Semestrat

Jojo, vi har vart i pinnhuset! Fett skönt asså! Fast matte å mattemamman åkte ifrån mej asamånga gånger för dom skulle åka på såna däringa skidor. Skitataskigt tycker jag, men matte sa att det var så många mänskor i skogen att jag skulle blitt yr i skallen haha!

Vi hade supermys ändå, trots att jag inte fick ligga i varken sängen eller soffan… Matte är fett bra på golvmys! 😉

Matte hade med sej tre olika svarta lådor å en måste man liksom skicka till ett annat ställe innan man får se bilderna! 😯
(Ja, jag tog med den analoga kameran också, plus en liten kompaktdigitalare och systemkameran//matte – fotonörd)

Fatta att jag är fett bra på att göra matte irro… När hon drar fram nån av sina bildburkar så blundar jag eller vänder bort skallen eller flyttar på mej hehe! Fett onödigt att stå still tycker jag. Får väl se om dom dära ”analoga” bilderna vart nåt då… Om ett par veckor eller så…

Nu ska jag sova lite, det är fett jobbigt att ha semester. Tjabba! 🙂

Å så säjer matte att man ska säja ”God fortsättning” så då gör jag det:

God fortsättning på det nya året! Må det bringa er kilovis med grisöron doppade i märgbenssås å köttfärs! 😛

8 responses

  1. Äntligen! Började tro att du gått under jorden. 😉

    Vet du vad MIN matte gjorde när hon åkte skidor sist? Hon satte mig i en lina framför sig! Eller hon hade i alla fall tänkt att jag skulle vara framför henne, he he… 😉

    • Hehe! Ja, jag var tvungen att stånga matte rejält fatt hon skulle blogga åt mej! 😉

      Så gjorde matte med sin förra hund, han var mycket bättre på det dära att hålla sej för sej själv. Jag vill helst jaga skidåkare, dom är asaroliga ju! 😆

      Haha! Stanna då o då för å nosa eller? 😉

  2. Fett najs du verkar ha haft de! Jag har oxå vart borta på landet. Vet du, i somras va, då vare vatten där som gick å bada i. Nu vare lixom hårt o halt! Jag kom i full kareta och hoppade rakt ut dära å när ja skulle stanna då bara gled ja rätt in i bryggan. Taskiga matten gapskratta åt mig… De pangade lite där oxå å då skällde jag påredära som lyste upp himlen. De va fett smart av mig för då tog matten fram en tub me messmör – asagott! Jag bara lura na lite och de funka ju! 😉

    • Shit! Tur att bryggan tog emot, jag halkade av bryggan ner i vattnet, fett oskönt!
      Mattor kan vara en aning elaka ibland 😛
      Messmör? Coolt! Ska fråga matte om jag får smaka hennes 🙂

  3. Tjaaaaa Mannen!!!!

    Läget va va va va????
    Som du sa innan så har husse också börjat bli sådära jobbig att han vill att vi ska va framför blixtburken samtidigt… Fett jobbigt när han ska tramsa sig så ju :-O

    Du en fråga…. När du lärde dig att storkillepinka…. Trilla du omkull då eller hur gjorde du????
    Jag har ett fett bra trix…. Snövallar…. Man kan liksom ta stöd me lyftbenet uppe på vallen… Fett bra trix va???!!!

    Du hade det bra i pinnhuset verkar de som…. Fast du vart lämnad helt solokvist 😦

    • Mäh shit vad jobbigt! Lider med dej grabben… blixtburka sej med matte är så sjukt onödigt, jag menar.. vi syns ju ändå ju…Trist att höra att din husse oxå börjat med såna dumheter 😛

      Snövallar is da shit! 🙂

      Jupp, men liksom… när dom var borta, då sov jag i mattemammans säng men sccchhhhh… säj inget till’na, hon blir världsasyrak då! 😛

Kommentera

