Smarting

Det är jag det. Tydligen. Eftersom jag kan ”trycka på knappen”, men det är ju liksom gamla nyheter.

Fast när jag visar det tricket så äre alltid nån som säjer att jag är duktig. Förutom matte dårå 😉

Som igår, då vare först en som sa att jag var sååå vacker, ”verkligen jättevacker” sa hon till å med!

Å sen stolptjinga jag å då sa en annan tvåbenting ba’ ”Aaaaahmenguuuuuuud vilken duktig kille du har!!” till matte.

Hmm, hon måste sett min pickadoll… för dom flesta frågar om jag är en tjej! Man ba’ haaaallååå! Dom bästa grejerna kommer i små förpackningar liksom, kolla ba matte… Hon är skitaliten och skitabäst liksom! 😉
Ba’ f’att man är liten så betyder det inte att man är tjej! Fast det kan ju va det att ja’nte har nåra kuler kvar…. hmm… smarting där! 😛

Förresten gjorde matte en smart grej när hon var å handlade mat (å maaaassor av annat), hon köpte en ny leksak till mej! Wooohooo!!

Vaddå smart liksom? Jomen asså… hon är lite skruttig min matte så hon orkar liksom inte lika mycket som förut och hon vet, att jag är min fars son… Kan själv!

Alltså, orkar inte matte leka med mej, då leker jag själv. Häpp!

Fett jobbigt vare också 🙂

En mångbenting!

Fett tröttsamt att kuta å kasta den dära mångbentingen asså 😉

Nu ska jag sova en sväng innan matte vaknar… 😛

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

10 responses

  1. Hey mannen….

    Cool mångbening du har fått….. Jag har också massa leksaker fast de e mest bollen, däcket & pip jag leker med….

    Husse smarto har lagat sönder min blogg så jag kan inte skriva nått….

    Han säger att sporten (vem nu d e???) ska lösa problemet åt han….

    Ha d så skoj med din benis…

    • Matte säjer att jag har massa för många leksaker men asså… det är ju hon som köper dom åt mej! 😛

      Spårten? Skum snubbe… Matte håller på att få tokspel för att datårn säjer åt’na att uppdatera nåt flash åsså när hon gör det så funkar’ente ändå… Värry konstigt…

      Hare kalasfint! 🙂

  2. Världens bästa leksak! Fast min har jag vara kvar några ben av. Tjatar på matte om en ny. Din fick ju plats perfekt i munnen! Min var större
    (Jepp, hon valde den själv vid 4 mån ålder och den höll i över tre år. Hon var så försiktig! Men sen började den gå sönder och då var det kört. Vill köpa en ny men undrar ju om hon kommer gilla den lika mycket. Var köpte du den? Kostade? Vet att den stora finns på Bamses bollar, men den kostar 220:- så jag vill ju inte gärna chansa…./Matte)

    • Fett kul! Jag älskar min mångbenting. Matte ba’ muttrar nåt om att det var ett misstag att köpa en sån däringa pipgrej men det tycker jag i så fall var ett jäkla bra misstag haha!
      Förresten säjer matte att din matte kanske ska vänta till efter jul med att köpa nån mångbenting till dej, man vet ju liksom aldrig vad den dära tomten hittar på hehe! 😉

  3. ”Dom bästa grejerna kommer i små förpackningar” – ha ha, kunde inte ha sagt det bättre själv! 😀
    //Nemo, som också brukar bli tagen för en tjej – och Nemos matte, liten men naggande god! 😉

Kommentera

