Nattanatt

Asså, måste ni nattas av era mänskor? Det måste jag. Alltså, jag VILL nattas. Om matte glömmer det, eller är så dära skitasjuk så hon inte vill smitta mej med baskilusker, då brukar jag säja åt’na att skärpa sej! Samma sak om hon inte nattamyser tillräckligt länge hehe!

Så här gör vi när vi nattar oss.

Först går vi ut å promenixar lite. Sen ska matte fixa till sej å då passar jag på att slänga leksaker på henne, men hon säjer typ att jag ska låta bli med det… tss! Orka liksom!
Sen när jag gått å lagt mej i sängen (min alltså, mattes får jag inte sova i), då kommer matte å säjer gonatt. Då måste jag bli pussad på, mysad med och få öronmassage. Fett skönt alltså! Om hon inte gör det tillräckligt länge så måste jag säja åt’na att fortsätta 🙂 (Jo då muttras det vill jag lova. Samma sak om jag råkar glömma bort det där med nattningen, då står han vid sovrumsdörren och tittar förvånat på mig ”Hallå? Glömde du inte nåt nu?” //matte)

Sen, så innan matte stänger igen sin dörr lite (den står lite öppen så jag kan komma in på morron å väcka’na ordentligt hehe!) så säjer hon ”Gonatt bebin, so’ gott” Bästa grejen ever liksom! 😆

Kom förresten på två namn till som matte använder när hon vill kommunicera med mej:
* Stiss-Nisse – Asså hallå?? Jag är inte stissig, jag livvaktar matte ju! Hon fattar ju noll å ingenting för tusan!
* Poofliss – Värsta skumma men när hon säjer så betyder det ”kom nu lilla älsklingen så går vi hem å jag älskar dej typ skitamycket mitt lilla hjärta”

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

16 responses

  1. Tjaaaaaaaa mannen!!!!! 😀

    Min nattinatti rutin e ganska enkel ju….
    Matte eller husse går ut me mig så jag får bajja i gränden sen när vi kommer in så e jag såååååå trött så jag går raka vägen in i min canvasbur & lägger mig…
    Då klappar de lite på mig och sen så drar de för dragkedjan. Glömmer dom det så går jag upp en runda missinassen och kör nosen i mattes fejja för att kolla om hon e vaken…. Och varje gång jag gör det så e hon vaken :-O

    Fast matte säger att hon inte alls e vaken men att jag väcker henne….

    Annars sover jag hela natten i min bur…..
    Tja!!!
    //Sune

    • Haha! Mattar e störtsköna ju! Jag tror apselut att hon är vaken å ba’ väntar på att du ska komma å pussas! 😛
      Jag har också bur, fast den är öppen, åsså har jag en sjukt tjock madrass i den å en filt ovanpå så det blir värsta coola kojan!
      Nästan som din ju! Kojjor is da shit liksom! 🙂

      • Hål, täcken & kojor is the shit!!!! 😀

        Tror också att matten e vaken egentligen… Hon ba spelar sova… 😉

        Ska du inte komma på besök & kolla monsterflaxare???? 😉
        //Sune

    • Nä, det kliar på matte då så jag har en egen säng. Dessutom babblar hon hela nätterna så jag kan ju fasen inte sova! 😉 🙂
      Tycker jag är helt rätt! Kan du’nte bygga en liten ball tunnel-ramp som hon kan gå i? Så kommer hon säkert upp och ner i sängen haha! 🙂

      • Jag har funderat på att lägga en tjock kudde nedanför sängen.Så hon kan hoppa ner säkert. Klättra upp skulle hon kunna nu om hon bara kom på det.
        Såg att Fredrik Paulun hade soffdynor bakom en soffa. Så deras pyttesmå hundar kunde hoppa som dom ville. Inredningsreportage… 😉

    • Jupp! Då flyger dom iväg! 🙂 Fett bra!

      Du kommer lära dej, jag skäller på grejer som är farliga bara å när jag ska säja jättestort hej till nån annan hund som är skitalångt bort 🙂

      • Alla monsterflaxare jag har sett har flygt bort utan att jag har skällt på dom…. 😀

        Husse säger att jag har nog ett synfel för jag ser inte andra hundar förrän de är nära… Fast han fattar ju inte att har man ögonen så nära marken som jag har då har man faktiskt fullt upp med att kolla efter gottisar…. 😉

      • Shit! Du måste ju vara värsta tuffa hunden om du’nte ens behöver skälla på’rom!
        Haha! Skönt tänk grabben! Fortsätt på den linjen du! 🙂

  2. Asså ja e en stor kille – behöver inte nattas… Min matte tjatar och tjatar på mig när HON ska gå och lägga sig att JAG måste ut och kissa! Fattar 0! Jag sover så himla gött i soffan när hon bara måste draaaaa ut mig på gräsmattan. Jag pinkar lite bara för att göra na nöjd! Sen får jag gå in å sova vidare. När husse går upp – skitatidit -så rör jag inte en fena. Först när matte går upp kan jag möjligtvis röra lite på mä. Jag brukar dunka svansen lite i soffan men jag lyfter INTE på huvet… Nänä – där går min gräns! Hon kommer alltid fram o pussar mig på nosen ändå så varför anstränga sig? Får jag ont i magen på natten – händer den bästa – så behöver jag bara gå fram till trappen till mattes sovrum och trampa runt lite. Hon vaknar på en gång å det är tur för ibland är de lite bråttom…. Otänkbart för en cool kille som jag att göra i byxan lixom…

    • Haha! Matte ba’ ”Snacka om att va CORSO!” när hon läste din kommentar 😆
      Min matte vaknar också asalätt om jag låter som jag inte brukar.
      Håller med du, varför anstränga sej om ma’nte behöver liksom? 🙂

  3. Asså matte sover ju i samma säng som mig. Vi sover sked. Men vi har vissa rutiner vi med. Först innan vi läggger oss. Sen när vi lägger oss. Då lännger jag mig med hela min överkropp över hennes ben så matte kan klia mig på magen och halsen och pussa mig i an´siktet. Så ligger vi tills jag somnar. Sen knuffar hon ner mig och säger att jag rä tung! Lilla jag?! Men sked sover vi heeeela natten!

    • Va? Du är väl inte tung? Du är ju jättenätt å fin ju! 😉
      Värsta bra att ligga sked hel nattten! Jag brukar ligga sked med matte i soffan, supermys! 🙂

Kommentera

