Ninjakissen

Har träffat stans coolaste katt, en ninjakatt! Asatuff var han!

Fast den tuffaste jag har träffat nånsin tror jag, det var ninjaflaxaren för några veckor sen. Matte skulle ritat han men hon har liksom glömt det…

Den flaxaren var skitaliten å asatuff! Han ba’ smöööög på mej å så kom han närmare å närmare å näääärmare. Vet ni vad han gjorde sen? Han flög raaakt mot min mun!! 😯 Värsta självmordskandidaten liksom! Jäklars!

Men iii alla fall

Värsta ninjakatten. Helt orädd å ba’ sket i mej! Ja’ ba’
”Öh! Hörrö! Ska vi lajja!?”

Han ba’
”Ja’ får’nte leka med såna som dej. Det har min maaaamma sagt”

Värsta diskrimineringen liksom! Så jag sket nästan helt i han också, för matte tog en bild på han å då stog jag still (hallåå liksom, jag får goooodis då! Fett bra deal liksom).

Coolaste ninjakissen!

Sen gick vi hem å då fick jag meducin å käk. Fast matte säjer att jag är lååååångt ifrån lika duktig som hennes förra hund, fast han fick ju liksom meducin vaaaarje dag hela livet, å massor med piller. Han ba’ satte sej framför matskålen å när matte kom med alla piller så lyfte han huvvet å öppnade munnen! 😯

(Jo, det är faktiskt sant. Min förra hund åt massor av olika medikamenter mot diverse sjukdomar och efter ett tag så öppnade han faktiskt munnen själv. Men visst, det tog ett tag och jag antar att det beror mycket på att han alltid fick mat efteråt. 🙂 //matte)

Sen ville matte inte ha nån mat (asså hon är skitakonstig) men hon åt ändå för annars fick hon ingen efterrätt sa hon. Asså hallå… det är liksom bara hon å jag här… Å det är HON som bestämmer, då kan hon väl äta sin efterrätt när hon vill? Mänskor är verkligen skitkonstiga…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

8 responses

  1. Asså ja har en alles egen kisse hemma. Han e fett kul å jaga i trädgårn men inne e vi polare. Han har ju värsta repgrejerna längst ut på labbarna å ibland skrapar han lacken i fejjan på mig. Okej, jag hade kanske inte behövt kladda ner pälsen på’n med mina läppar, men ändå! För en månad sen fick han gå runt med en tratt runt fejjan å då höll jag på att garva läppen (samma som han brukar repa) av mig! Det var rätt åt han för han garva åt mig när jag gick runt med en sån i våras. Garvar bäst som garvar sist liksom… Nu får jag följa me husse ut å jobba i trägårn om jag lova tre saker… Inte käka gräs, inte skälla och inte rymma genom hålet i staket… Va fan, då kan ja ju lika gärna dö liksom! Men du… han sa inget om att jag inte fick jaga katten… Moahaha… Husse, jag kommer nu!

    • Hahaha! Fett coolt ju!
      Men asså… fårunte käka gräs? Det är fett gott ju! Fast du kanske käkar lika länge som jag? Mänskor har liksom ingen känsla för det där med att njuta å ba’ ta’t lugnt. När jag har käkat några tuggor så tycker matte att jag stått för länge å säjer ”kom nu lilla kossan så går vi” haha!

      Hahaha! Jaga katten! Kör hårt! För asså, har’om inte sagt nåt om det så…. hehe!

      • Asså jag gillar gräs men de blir så knasigt i kistan påme… Du, häromdan när jag gick på min lunchpromenix så började de liksom trycka på, ja’ru fattar va… Å när jag satt där i godan ro då kom värsta höbalen ut där bak. Faen va skrajsen ja blev asså… Matte fick be kollegan hålla i mä medan hon drog ut hela lasset där bak. Du fattar hur pinigt de va! Hade jag inte varit så svart så hade jag blitt helt rö över hela mig. Å kollegans Selma va me och hon bara glodde på mig! Hade väl aldrig sett nån bajsa hö förut… Nä, matten tror att de är nåt knas med halsen på mig, så hon snackar om att ta mä mig till vetten… Jag vet inte det jag. Lät ju inte så kul när du va där… Får väl passa mig om de viftar med händerna i fejjan på mig så att det inte halkar in nåt i munnen på mig också.

      • Hahaha! Bajsa höbalar! Coolt jöh!

        Ah! Ja, asså kliar’e i halsen på dej så äre nog bra med vettar. Då kan man få godis! Fett bra asså!

  2. Ja, din matte är konstig, fast hon har lite rätt i det där med mat o efterrätt, men bara lite 🙂

    Fin kisse, fattar väl att du är en snäll corso 🙂 Kissar e ju inte dumma jööhh:-) *lite partisk* 😉

    *pöss påre*

    • Jupp, lite knas är hon. Tror det är därför jag gillar’na så mycket haha!

      Nä, fast det killar lite i lek-nerven när dom kutar haha!

      Pusspåre!

  3. Du; de där katterna är konstiga asså. Jag har ju tre. Hjördisen är bäst. Hon ska bara gosa. Jag får köra runt min nos i hennes päls hur mycket jag vill! Och när jag försöker jaga henne står hon still och glor. Sen har vi Saga. Hon är en häxa. Och ibland jättekul. Vi leker ofta. Sen får jag en rak höget heeeelt utan anledning (Nja, om en 50_kiloshund börjar trycka ner 2 kiloskatten med tassen så säöger hon ifrån. Men det är hon som besätmmer jämt! /Matte)
    Sist men inte minst är Torsten. Han är skitsur. Jämt. Jag får inte ens lukta honom i rumpan! Med Saga och Hjärdis får jag ju i alla fall gosa och leka. Torsten vill inget han. Surgubbe!

    • Shit! 3 stycken! Den däringa Hjördisen verkar va en riktigt cool katt 🙂
      Matte tycker Saga är asasnygg!
      Haha! Torsten Surprutt! 😉
      Fast det är ju tur att du har två tjejer å leka med när inte han vill, tjejer är bra! 🙂

Kommentera

