Vette-vett

Asså… när jag å matte var på jobbet i måndags så stukade jag tassen… Samma tass som matte har ont i så hon kallade mej för en härmapa. Tss! Jag är ingen apa!

Matte trodde det skulle bli bättre om jag tog det lugnt men asså… jag är fett dålig på att komma ihåg det. Finns ju massor med löv att jaga nu ju! 😆

Och igår råkade jag Bosse bita matte när hon kom åt tassen. Jäklars vad ont det gjorde! Fast matte sa att Bosse inte bet så hårt, bara typ bet som en prajja på steroider… 😕 Vette tusan prajja är f’nåt men asså det är ju skitsamma för matte fick inte ont, jag fick ont…

Klicka för större

Så idag var vi hos vetten. Matte var skitadum mot mej! Hon ba’ ”Sätt på han en munkorg för han har så ont så han bits”
Ärligt? Jag såg inte Bosse nånstans! Borta!
Men åkejra, jag fick ligga på sidan åsså höll matte på mitt huvud å killade mej på halsen så där mysigt, en sån dära skötare höll i mina ben och vetten klämde på mitt ben. Jag tror liksom mitt ben är liksom connectat med min svans för varje gång hon klämde på benet så viftade svansen. Skitaskumt ju!

Gick rätt bra i början, gjorde inget ont alls nästan. Å sen klämde hon på aj-som-attans-stället. Då vart jag asarg å ba’ – ”ÖH!! HÖRRÖ!! GE FAN I DET DÄR! DET GÖR OOOOOONT JU DIN TRÖGSKALLE!!!”

Sen gick det bra igen.

Å sen blev det tråkigt… Ba’ kläm, kläm, kläm, kläm, peta, kläm, dra, kläm, kläm, kläm… Man ba’ ”Shit liksom, kom igen, hitta på nåt nytt va?”
Men det var tydligen riktigt. Vette-vett hade hon jallafall, för jag fick gott å en massa komplimanger å hon va faktiskt snäll. När hon inte klämde på mej…

Tillslut hade hon klämt färdigt å då fick vi gå hem… fast vi stannade å hämtade såna dära godisar som matte kallar meducin…

Vetten sa att jag har stukat min tass. Matte har stukat sin hand. Vi är typ likadana hon och jag. 😛

Nu ska jag sova vidare. Blev fett trött av allt klämmande…

(Ska förklara kanske? Lix stukade visst tassen i måndags men jag väntade och tänkte att det skulle gå över med vila bara. I förrgår bet han mig när jag kom åt tassen när jag skulle mysa med honom. Något sånt har han aldrig gjort förut. Han biter inte mig. Punkt. Nu gjorde han det. Då har han ordentligt ont. Så jag ringde vetten igår, fick tid idag. 🙂 En trolig stukning, precis som jag, på höger tass. Själv har jag stukat höger tass hand. Men nu blir det tråk. 😉 Rimadyl i tio dagar och koppelpromenader. Typiskt, nu när vår inkallningsträning gått så bra 🙂 //matte)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

19 responses

    • Tolka inte in för mycket här nu ”Kurt”. Han biter inte andra heller, jag ville göra klart att han inte biter om han inte nödvändigt måste, dvs om han känner sig trängd eller har ont. Nu handlar bloggen om MIG och MIN hund, därav valet att skriva ”han biter inte mig”. Är du med på noterna nu? Bra. 🙂
      // Lix matte

  1. Vicken skitvette!!!! :-/

    Samma skitvette som jag var hos då….. Han klämde & drog & tryckte om å om å om igen och ibland gjorde det asaont så jag skrek till…..

    Sen ba stack dom mig i benet & då vart det snurrigt i skallen & sen ba *poff*…..

    Vakna senare och mådde asapyton i bilen….. Ja du vet den där resan när jag ”partytrixa” hela vägen hem från vetten….

    Våga vägra dumma vette klubbb kanske???? 😉
    //Sune (som precis partytrixa lite för jag åt lite för mkt till kvällsmat)

    • Asså matte säjer att vettar måste göra så f’att vi inte kan prata, men asså… det är ju liksom mänskorna som inte fattar vad vi säjer liksom! Hallååå…?

      Haha! Du lär dej grabben, partytricksa av för mycket mat, har hänt mej också 🙂

      • Andra gången jag partytrixa av lite för mycke mat….

        Förra gången de hände så hade husse åkt iväg hemifrån för att hämta matte på nå ställe där det finns monsterflaxare och då när jag trixa till det så ringde lillhusse till husse & fråga vad han skulle göra….

        Husse tyckte typ att han skulle torka upp det… Då var det nära att lillhusse också partytrixa *hahahahaha*

  2. Munkorg?
    Och vette som klämde?
    Och koppelpromenad?
    Och ONT?

    Fy, vad surt! Men jag vet att som matte måste man gulla extra med hund som har ont. Så kräv allt av matte nu!
    Mycket tuggben. Extra godis. Myspys i soffan! Kaffe i baljor!

    Och gör matte inte som du vill så biter du en gång till. Så hon lär sig liksom 😉

    • Skitasurt!
      *lyssnar ordentligt*
      Ska jag absolut göra! Ska följa dina råd till prick å punkter!
      Matte ba’ garva rakt ut när hon läste din sista mening, du är smart du! 😆 Lööööv it!

  3. Konstigt, det finns kattBossar oxo, oj oj oj va de kan vara dumma.

    Men du det där med vetten, oftast så blir det bra efter att man har varit hos en sån där vet. Tur att inte vackra vovvar kan läsa tankar för nu var det många konstiga tankar hos mig.

    Nä du … lär matte allt du kan o be henne ge dig en blöt puss från mig.

    • Oj! KattBossar! Jäklars vad många Bossar det finns!

      Matte har stora problem att göra som vetten säjer… fast hon säjer att det är JAG som har problem med det. Tss! Inte då 🙂 Men jag får piller å då gör det inte lika ont å då kan jag ju springa, fast jag får inte…

      Ska absolut göra det, fast hon behöver knappt bli bedd… jag får massor med pussar! Å ger massor tebax! 🙂

Kommentera

