Kärt barn…

..har typ artonmiljardersmiljoner namn sägs det ju…
Jag med… fast jag är hund men det är typ nästan samma sak. Asså, om man är nån kär så spelar det ingen roll om man har två, tre eller fyra ben liksom…

Matte brukar kalla mej massa olika namn, lite beroende på situationen. Tar bara några stycken nu, annars får jag sitta här hela natten ju…

  1. Lix – Så klart, heter ju det i princip, och sen en massa varianter på det, t ex
  2. Lixepix och…
  3. Lixuspixus
  4. Liii-iiix – Hon brukar säja så när hon tycker jag ska sluta nosa å följa med henne istället
  5. Skruuutt – Då vet man att man har lyckats med söteriet… hon smälter…
  6. Tusse – En snällare variant av Liii-iiix, låter så här; ”Tusse… Koom nu..”
  7. Putte – Ett sånt dära namn som används på samma sätt som Lix… sen blir det ju några varianter på det också… typ…
  8. Putte-Plutt / Plutt-Putte
  9. Prutt-Putte
  10. Darling – Brukar efterföljas av orden ”… va’ gööör duu?” och ett smil.
  11. Huliganen – Käääärleksförklaring! Eller om matte säjer HUUULL-E-ganen! Då äre bus på gång!
  12. Gnäll-Pelle Pip-Larsson – Asså… jag praaaatar! 
  13. Pussunge – ❤
  14. Lilleman / Lillen – Alltså, det är ju nästan så man blir lite förnärmad… men hon säjer det med kärlek…
  15. Men älskling – Brukar också följas av ovanstående ord, dock med ett mer uppoffrande uttryck
  16. NICOLÒ HEGISON! – Då är BOSSE i farten… iiiih! (Lix mamma heter Hegi //mattes kommentar)
  17. Tusseman – Säjer hon så, då vet man också… att man är älskad, känns i hela kroppen liksom, varmt å så
  18. Hörrö! – Hörs ibland när öronen tatt semester…
  19. Rumpnisse – Jag är mattes lilla sån säjer hon… ‘kej’ra…
  20. Bäbis – Då tycker matte jag är fjompig, samma sak när hon säger…
  21. Valpskalle
  22. Skrynkelfejs – Brukar oftast höras vid gonattmyset
  23. Flubber – Mmmm… Vet inte riktigt vad det betyder när hon säjer att jag är hennes lilla flubber, men det känns bra i alla fall…

Vad heter du? 😉

Uppdaterad 2010-10-09

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

8 responses

  1. 1. Sune för det heter jag i min stamtavla, De La Pi’s Sluga Sune tom.
    2. Lillskit, brukar föregås av ”Hörrö”
    3. Råtta!!!, då har jag oftast hittat på nå bus.
    4. J**la Råtta…. Då är det illa 😦
    5. Puppis, eftersom jag e valp.
    6. Sune Vernersson, så säger matte när jag har hittat på något riktigt konstigt.. Som typ juckat på en boll :-O
    7. Hångel Sune, när jag pussas så min tunga åker in i mattes mun
    Och så alla de dära Älskling, Darling, Sötnos osv när jag bara e söööööt & goooo 😀

    • Lillskit! Det får jag också heta ofta, och Lilleman… asså jag tycker ju att jag är skitastor hehe!
      Haha! Hångel-Sune! Matte tyckte Puppis va gulligt 🙂
      Jag tycker Sune rätt å slätt är ascoolt! Suuuuunemannen! 😀

  2. Hm; Doriz, Doran, Skruttan, Struttan (när jag struttar fram på lååånga ben), Dockan, Murklan (såg ut som en sån som valp tydligen), Hjärtat, Älskling, Babe, Älskade monster och en del till. Att hon inte kan bestämma sig!

    • Eller hur?! Tur man är smart så man vet att alla namn betyder sig själv hehe!
      Monsterhunden brukar matte säja till mej också 🙂
      ”Doran” är fint tycker matte å jag! 🙂

Kommentera

