Leklust

Hehe! Matte var hos en vette idag för att kolla vad som gör att hon är skitavarm å har ont i ansiktet och örat. Gick finemang tydligen. Hon ska må bättre om två dagar sa vetten. Perfa!

Fast hon är schysst asså, för jag fick springa själv eftersom hon inte orkar.

Hon trodde typ hon kunde trötta ut mig med väskorna men asså, jag är corso, kom igen liksom… jag orkar liksom hur mycket som helst! 😆

Jag har varit fett duktig idag!  Fast matte blir lite trött på mej när jag vaktar henne inne. Men asså, jag är avlad till vakthund, då SKA man vakta.
Sen har jag försökt corsoheala henne också, men matte säger att det bara hjälper själen, inte så mycket mot inflammationer tydligen.

Men asså ida’ra då fick jag springa själv som sagt och matte som liksom varken kan springa eller komma ihåg nåt (som till exempel att ta med sej en leksak ut!) Hon kastade Frolicsar istället. Fett bra!

Funkar skitabra att springa med väskorna. Dom väger typ luft 😉

Nu ska jag försöka låta bli att bre ut mej så mycket i soffan, matte är lite kinkig med att hon bara får plats med en rumpdel i soffan. Scusi liksom, jag är hund, jag är mastiff, jag är corso, jag är liksom mattes darling, jag SKA ta jättemycket plats! 😉

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

8 responses

    • Eller hur?! Fast matte pratar om nån sorts ”bonus” som vi ska få för att vi har jobbat så bra på jobbet å då kanske hon kan köpa en större soffa till mej… eller ja, en soffa som jag kan bre ut mej i och som hon får plats med hela sin rompa i 😉

  1. Tjabba mannen…

    Fyyyy den för vetten… Eller iaf att åka därifrån efter man har fått en sovaspruta….. Efter man vaknar blirde ju rumpaspruta och munspruta ju… 😦

    Min husse fick städa min bur flera gånger och den innan vi ens hade kommit 2 mil från vetten..
    Tog asalång tid för husse att köra mig hem för han stannade och rastade mig stup i ett typ… Fast det var bra det för jag kräktes lite i diket ibland då…

    Hoppas jag mår bättre imorrn igen…

    //Sune

    • Fy hundan! Stackare! Partytricksa är faktiskt inge’ kul… men jag säger partytricksa ändå, för man får liksom sjukt mycket uppmärksamhet då haha!
      Hoppas du mår bättre nu grabbhalvan! 🙂

      • Eeeeyyy Polar’n….

        Gissa vart jag & Husse ska på söndag????
        YEP… Vi ska till Leo & Texas…
        Ska bli sketans-skoj att träffa dom igen… 😀

        Och idag har jag fått en ny boxerkompis från Falun… Han heter Rune… Rune & Sune liksom.. Hur coolt är inte det?? 😉

        Ha’re kalas & slicka matte i fejjan så hon e gla..
        //Sune

    • Åååh!! Ska du träffa min pappa!? Värsta skitavis ju!
      Matte ba’ älskar min pappa! Å Jätten å pappamatten är typ värlsdabäst! Både matte å ja’ är skitavis!

      Haha! ”Rune å Sune” värsta radarparet ju! Rock on grabben!

      Apselut! Ska pussa matte så hon blir frisk tills vi ska jobba igen!
      Hare kalasfint grabbet! 🙂

Kommentera

