Vattenhund? Inte då!

Asså… visst är det roligt att roa matte, å visst äre kul att hon hjälper till men asså… Vaddå ”löjligt rädd för vatten” Tss! nästan förtal ju! Men kom igen liksom, matte badar ju bara i halkburken (jag har jallafall inte sett’na bada nån annanstans) å då gör jag med det. Så det så!

Å’n annan grej! Den dära bollen… den SMET!! 😯 Shit liksom! Den ba’ drog ner i vattnet igen. Jäkla smarting liksom… Den hade liksom räknat ut att jag inte skulle följa efter. Fasen, kanske får ta å överväga det där ute-halkburks-giget då?

(Jupp, bollen halkade ur munnen på honom. Synd att jag missade det för han såg sååå förvånad ut. Men corsodräggel + vatten + plastboll … tja… noll bra kombo om man nu, som Lix, ville fortsätta leka haha! //matte)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

14 responses

    • Matte blir helt knas på mej ibland… När vi åker till pinnhuset så vill hon att jag ska bada när vi åkt halvvägs… f’att det är skitavarmt typ, men nääää… äckligt! *ryyyys*

  1. Hahahaha ååå va du e skön … oj det där lät konstigt, rolig då, jag skrattade jättemycket:-):-)

    Du … vatten är inte farligt … fast … kissarna gillar heller inte vatten sådär jättemycket.

    *puss puss* ♥♥♥

    • Haha! Skratta är skitabra säjer matte 🙂
      Asså, jag brukar kolla på när matte hämtar vatten till grönsakerna ute (ja, han vill alltid kolla när jag står i badrummet o fyller hinkar med vatten som jag slänger på rabatterna, men bada där? Icke! //matte) men jag är inne på samma spår som dina kissar, kloka varelser det där 🙂

      Pusspåre!

  2. Meh..! Din matte måste föregå med gott exempel, ju! Klart ni ska bada TILLSAMMANS! 🙂

    (Nemos ras ska egentligen älska vatten, men han tyckte det var urläskigt att bli blöt under magen! Så det var bara att kliva i själv för att visa att det inte är farligt. Halva förra sommaren hade vi simskola… 😀 och i år klev han i alldeles själv och simmade en vända.//Nemos stolta matte 😉

    • Eller hur?! Asså, badar inte hon, badar inte jag. Enkelt liksom 🙂
      Fast hon försökte en gång, gick ut halvvägs i vattnet för att lura ut mej också, men nope… jag gick inte på det liksom 😛

      (Magen? Han blir ju blöt på pickadollen! 😛 Simskola! Underbart! Ska se om jag kan fixa lite simskola i sommar, det vore underbart om han kunde klara av att bada nu när det är så varmt. Klart du ska vara stolt! Det krävs tåååålamod! 😀 //matte)

    • Matte tycker det låter alldeles glimmrande bra att du ska leva asalänge, jag är böjd att hålla med!! 😀
      Alltid lika kul när du hälsar på här! Kramas på dej!

  3. MÄH!
    Vilken badkruka du äääär 🙂
    Jag älskar att bada, ja om det är frivilligt allltså..
    Men tar matte fram vattenslangen, ja då jäklar springer jag för livet
    Puss
    //enya

  4. Vad roligt! Jag gör som MyyZz och skrattar gott 🙂

    Mumma skulle aldrig ha hoppat i vattnet. Hon skulle inte ens brytt sig om bollen.
    Min kompis hade simskola med Mumma. Höll henne i famnen och lät henne gunga på vågorna. När jag höll Mumma blev hon skiträdd.
    Lite svårt att hålla Lix förstås 😉 Aningen tyngre än min lilla badkruka.

Kommentera

