Hemester

Jupp! Det är sånt jag å matte har nu. Fett skönt asså! För mej alltså… matte å Lillebroren å hans flickis har typ jobbat häcken av sej för min skull!

Eller ja, typ matte å dom har farit runt som skållade troll så jag har ju inte direkt haft det lugnt… måste ju liksom hålla reda på dom hela tiden…

I två dar höll dom på å grävde å grejade så jag kunde vara ute å leka utan att bli störd av typ Tottar…

(Ja jag tröttnade på att fastighetsskötarna inte höll sina löften så jag fixade uteplatsen själv, med hjälp av min älskade lillebror och hans tjej, så nu kan Lix leka på uteplatsen utan att riskera att bli påhoppad av andra hundar eller skada sig på skräp som mystiskt nog verkar regna på min uteplats… 😕 //matte – utmattad)

Vet ni vad det bästa är då? Jag har fått en gris! En utegris! Värsta fetbra liksom! Fast matte har typ asont i sina armar så hon orkar inte leka med mej, sjukt tråkigt faktiskt… (Och mitt samvete lider av det kan jag meddela… //matte igen)

Fast jag har fått massa kex å god mat å megamycket mys dom senaste dagarna, det ska man få säger matte, för vi har hemester! Fett bra uppfinning asså! Ledig å hemma 😆

Nu ska jag försöka få ut matte på kvällspink så jag kan få gå på nattpink sen utan att typ behöva kuta ut med bena i  kors liksom haha!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

6 responses

  1. Gôtt du också ha en uteplats som jag 🙂 Visst är det kanon…voffar du som jag eller ? 😉

    Matte blir lite irri ibland på att jag inte vila lite 🙂

    Puss killen

    • Nja… jag gjorde det en gång… då fick jag gå in… Asså, jag var där ute själv en stund när matte grejade med nåt inne åsså skällde jag på några som gick utanför staketet (Ja, när de går på gångvägen nedanför, typ 30 meter bort, då blir jag lite irri faktiskt, okynnesskäll pysslar vi inte med här haha! //matte)
      Men asså, jag tror typ matte vart lite skraj att jag skulle preja ner staketet så jag kunde säja till dom fejs-to-fejs liksom… 😉

      Matte är lika samma. Men hon har lärt sej att om hon tar det coolt så gör jag också det, fast hon glömmer det ibland hehe! Fast hon säger tack när jag larmar så då vet jag att hon liksom är med på noterna å då kan jag sluta, bra va’? 🙂

  2. Mumma säger:
    Det är toppen med en egen uteplats! Jag har också en 🙂
    Matte får vara där också. Och ibland smyger det in katter där när jag är inne i huset. Dom hoppar över stängslet. Skitjobbigt med kattdoft i Min hage.
    Men jag har ingen cool gris.
    Pusspåre

    Jaja. Matte hälsar också 🙂

    • Fett skönt! Fast matte har typ fått för sej att hon ska ställa möbler där! 😯 Eh? Asså.. då får jag ju inte plats att springa så mycket. Ska se om jag kan övertala’na att låta bli.
      Matte är skitabra på att jaga bort katter från vår uteplats, dom ba’ haaatar vatten!
      Pusspåre! Matte hälsar tebax! Å ja’ med förståss! 🙂

  3. Jag har också fått en uteplats idag. så nu var jag med på middagen ute på altanen idag. Fast matte oroar sig fölr att jag ska hoppa över staketet. Det gör jag ju bara om det behövs!
    Men det är så skönt att kunna ligga där ifred utan att andra glor på mig, då kan jag lixom slappna av och äta märgis i lugn och ro!

    • Shit vicka bra mattar vi har! 😀
      Värsta bra med egen uteplats, lite lyx faktiskt… Min matte är likadan, suck liksom… tagga neeer… (som matte brukar säga till mig!)
      Jag fick också märgis, fryst, igår för det var så varmt, störtgott asså!

Kommentera

