Trolleritrollera

Asså fatta att matte kan trolla?! 😯
Helt sjukt ju!
Hon trollade bort en hel hund igår när vi var ute..! *skakar på skallen å fattar ingenting*

Asså, vi var ute på kvällspinken å när vi var nästan hemma så kom det en hund som jag bara fått hälsat på en gång för matte tyckte det räckte (han var skitdum nämligen).

Jallafall så såg han oss å ba’ började hugga i luften å kaxa sej å kasta sej i snöret å så där. Jag sa inte så mycket åt han men jag blängde på’n å visade att jag var bra mycket större än han liksom.

Men plötsligt så kände jag att det killade lite på rumpan så jag vände mej om för å kolla vare va åsså när jag tittade mot andra sidan vägen där kaxpellen gått så var han borta! 😯

Ba’ POFF!

Å matte såg skitastolt ut å ba’ –
”Haha! Har du sett?! Matte kan trolla! Ta-daaa!”

Hmm… shit… hon kan mycket hon… 🙂 Jag fattade ingenting… Hur fasen kan hon liksom trolla bort en hel hund? OCH en husse!? Nope. Fattar noll asså….

(Lite kill på rumpan, bort med uppmärksamheten och husse med ilsk hund hinner försvinna runt hörnet hehe 😉 //matte – smartskalle)

Nu ska matte rita lite… Hon sa visst att jag är bra på massa saker… bland annat kan jag… 😉

(Måste ju säga att jag är sjukt stolt över min skrutt. Det går åt rätt håll nu känns det som. Det började med småhundarna – han klarar de bra nu, den här igår var mellanstor – funkade det med och idag var det en jämnstor hund som ”bar sig illa åt”, dvs som Lix gör ibland när hundar kommer för nära och han blir stressad. Han var sååå duktig idag att jag knappt visste till mig. 😀 //matte – stolt!)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 responses

  1. Lix: Våra mattar är magiska! De kan allt!!!

    Matte: Vet precis hur du har det! Mycket träning, många köttbullar och nu kan doriz tom leka med andra hundar. Men jag har verkligen tagit det långsamt på slutet. För fort, så går det fel.. Kör med ögonkontakt = gotte. Kommer en hund, sätter sig Doriz numera bredvid mig, tittar mig i ögonen! För två månader sen blev hon rabiat. Och så säger folk att köttbulle lydnad inte funkar. Kan säga att det funkar även utan köttbullar nu.
    Sen är Lix en liten kille fortfarande. Han är inte vuxen på ett år ännu. Så hans beteende är fullt normalt skulle jag vilja säga.
    Puss på er!!

    • Fasen vicka lyxostar vi är! 😀

      (Köttbullelydnad is da shit! Grejen är att folk har fått för sig att beröm i form av godbitar är mutor. Nej. Jag ”mutar” inte min hund att göra nåt han egentligen inte vill, jag ger honom en bra känsla i form av något att tugga på, något som dessutom är gott. Det har visat sig, inte bara på Lix 😉 att det där med att tugga, det är lugnande. Och det är ju det jag vill, att han ska känna lugn när han ser saker som stressar honom. Alltså, i med mera ”mutor” 😛
      Jo, nu har han kommit in i en väldig valpfas igen, tycker små stenar o grejer är jäääätteläskiga och studsar runt som en liten fjomp ❤ //matte)

Kommentera

