Tröttsamt

Matte å jag är typ lika trötta idag. Sååå trötta att vi döpt våra inlägg till samma sak haha!

Matte är skitatrött för hennes armar väckte henne inatt (värsta oschyssta liksom!)
(Ja, jag vaknade av att armarna värkte nåt så infernaliskt! //matte)

Å jag är skitatrött för jag har varit på typ äventyr idag. Hos vetten. Då vägde matte mej å jag har blivit skitatung typ. 40,6 kg! Jätten sa en gång att jag å matte skulle bli ett 100-kilosekipage meeen jag måste gå upp lite till i så fall. Men det fattas inte sååå mycket faktiskt, ett par kilon till så! Jätten är asasmart! Asså, hur kunde han veta det liksom!?

Vetten var en skitasnäll tvåbenting. Hon killade mej på kinden med en pinne åsså lät hon jätteskojsig å snäll. Skitabra liksom! Hon frågade hur gammal jag var å så sa matte att jag var tre, då tittade vetten på matte å sa ”Men han är ju nästan som en valp” 🙂

Sen åkte vi till ett meducinställe där matte hämtade grejer till mej åsså åkte vi hem å försökte käka, jag lyckades kalasfint men matte asså… 🙄
Matte partytricksade så hårt att hon började blöda i näsan! 😯 Det har jag aldrig lyckats med! Jag lät bli att partytricksa faktiskt, tyckte det räckte med en underhållare i taget liksom.

Åsså åkte jag ner i halkburken å medicinerade mej lite. Men det var lite jobbigt… För man var tvungen att stå still i typ sjuttiåtta evigheter! Tråkig meducin liksom…

Tiiiick----taaaack----tiiiiick-----taaaaaaaaaack *suck*

Han har säkert rivit sig på nåt på kinden, sen kliat så det blivit infekterat, därav schamponering och gel i nån vecka. Jäkla skrutt liksom. Men han var faktiskt duktig, även om han höll på att krypa ur skinnet innan vi ens kommit in till vetten. Sen gick det bra, när vi satt inne i rummet hos veterinären. Min lilla valpskalle 😉 //matte

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 responses

    • Ja jag tyckte lite synd om honom faktiskt, min lille darling. Men jag blev sjukt stolt över honom att han skötte sig så bra som han gjorde 🙂
      Han är väldigt mycket valp ibland haha! Mitt lilla skrutt. 🙂

Kommentera

