Som det ska va’

…som matte sa…

Jag har ju bott hos Lillebroren ett tag nu, för matte har varit å festat på en båt! Utan mej liksom! 😯

Fast det gjorde inte så mycket, för jag å Lillebroren har haft det fett skönt! Vi har softat, myst, lekt å liksom haft det glass å pannkaka. Hans gööölfränd kom förbi en sväng å hjälpte till med myseriet. Fett bra asså!

Matte hade visst skitakul utan mej men jag hade ju skitakul utan henne så det jämnar väl ut sej dårå?

Nästan det bästa med att matte kom hem var att jag kunde slagga i soffan igen… Ajj löööv da soffa liksom! Dessutom sa matte att hon hade skitatråkigt igår, när hon var hemma själv å jag var hos Lillebroren. Åsså var det visst tomt å kallt i soffan utan mej där.

Lite rätt åt’na när hon lämnar mej på det viset, för jag hade det fett bra asså!

Men nu är vi på samma ställe igen å då äre som det ska va’… gonatt!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

9 responses

  1. Fattar inte alls varför man ska iväg ibland. Jag har varit ifrån matte två gånger. Första gången var kul. Inte andra. Jag gillar inte vara ifrån henne. Men snart ska hon åpperreras å då kommer Johanna bo här med mig. Men det blir ju liksom föräldrafritt ju!

    • Fett bra med föräldrafritt! 😀
      Men massa bättre när matte kommer hem igen!
      Hoppas din matte blir jättebra av åperreringen så ni kan ligga sked jättefortast jättesnart! 🙂

  2. Zorro tackar och bugar för din mattes trevliga kommentar! Nu ska vi iväg till veterinären och se om vi hittar någon förklaring till Zorros märkliga krämpor som dyker upp ibland. Jag är lite nervös, Zorro skiter i vilket 🙂

    Ha det gott!

Kommentera

