Vårlik

Ja, asså… det är typ ingen som gått å dött liksom (även om matte ibland beter sej som hon gjort det…) Utan jag menar typ vädret å så…

Solen skiner, det är skönt. Fast varmt. Skitavarmt! Å matte pustar å stönar å stånkar medan hon drar Da Furminator genom min päls. Fett skönt asså! Å jäklars vad mycket päls jag har! Värsta vinterjackan asså!

Å grejen med päls… skitabra, men matte tycker det är lite onödigt att den liksom gillar hennes byxor så mycket… haha! Den flyttar sej liksom från mej, till furminatorn å sen till hennes byxor, hon ser nästan ut som en vandrande hårboll 😆

Matte är ju sjuk. Ibland är hon så sjuk att vi inte kan jobba men det gör inte mej nåt, vi har det bara mys då. Softar runt, lunkar på å liksom hare bra. Å förra gången vi var hemma så gick vi ner till Gröna Havet fast jag fick ha snöre för matte såg studshundar sa hon. Ja’ ba’ såg ingenting liksom… Förrän jag typ vred på skallen. Dom ba’ stog där liksom… å käkade.

Vet ni att man kan skrämma studshundar asalätt? Man ba’ säger: ”TJAAAA!!” Då drar dom fortare än en kastad Frolic haha!

Fast apropå lik så hittade jag nästan ett när jag å matte var ute å gick på lunchpromenad på jobbet. Nån hade haft ihjäl en typ dunkudde eller nåt för det låg asamycket vita fjädrar i en hög… Luktade skitamysko också. Matte tyckte det var äckligt… (Ja, med ”bevisen” svart packtejp full med vita fjädrar, köttslamsor med fjädrar och sen en stor hög vita fjädrar så kan jag bara gissa mig till det värsta att någon tejpat fast en stackars mås eller nåt och sen hetsat sin hund på den… fy fan vilka äckel! //matte – äcklad)

Förresten vet jag en sak som inte matte tror att jag vet om… Hon ska lämna bort mej… Skitalänge!

Asså, inte för att jag har nåt emot Lillebroren men asså… jag tycker typ att hon kan köpa nåt till MEJ istället för till han. Jag ska bo hos han nästa vecka å sova där å så. Enda nackdelen med det är att jag inte får sova i hans soffa, men han är rätt bra på att krypa ner till min nivå å mysa. Värsta bästaste Lillebroren liksom!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

8 responses

    • Ett sånt har jag aldrig varit på, kanske skulle testa nångång? Om jag får för matte så klart…. Fast Lillebroren is da shit liksom! 🙂

    • Precis! Matte säger att Lillebroren ska få present! För att han passar mej 😯 Asså hallå liksom?! Är det jobbigt eller?! Jag borde få present av flera anledningar, jag är utan matte, jag får inte ligga i nån soffa o dessutom blir jag trött i huvvet av att sova borta… Fast han kan ju också få nåt. Nåt litet bara… som ett grisöra eller nåt… 😉

    • Jepp, hon ska åka en stor båt med vååååra jobbarkompisar. Asså jag tycker faktiskt nästan jag skulle få följa med men nähä…
      Men precis, massor med presenter om inte jag får följa med!
      Och huuuur ska matte klara sej ja..? 😕 Hmm… hon får nog ta med sej en av mina leksaker, så det luktar mej i alla fall… *funderar*

  1. Hoppas att du har en trevlig båttur med jobbet. Låter kul! 🙂 Jag vill mest ha värme här nere i Skåne… vi har mest blåsigt och kallt. Jag vill ha VÅR!!
    Vad äckligt det där med fågeln.. man blir så arg på sådana sjuka människor… 😦 Skulle ge dem en likadan behandling som sickosarna vill ge de stackars djuren… då hade de inte varit kaxiga länge till….
    Ha det gott
    Lotta o Challe

    • Jag hade superkul! 😀
      När jag kom hem både regnade och blåste det, då var det rätt skönt att slippa gå ut med hunden haha!

      Eller hur?! Jag blev så äcklad och illa berörd av att se det där så *finner inte ord*
      Ha det så bra! 😀

Kommentera

