Konspiration

Asså hallå!? Nu börjar det likna en jädras konspiration ju!

Än en gång har jag blivit utskälld och attackerad av en sån därna liten ilskpigg! Den här gången var det en herre med stor mustasch som heter ”Majkäl”. Jag å matte var på morronprommis (ganska sent för vi söndagssov) och så gick vi förbi en sån däringa ”parkeringsplats” med höga staket runt, med ett hål som minimonstren kör igenom för att kunna ställa sej på sin plats.

Jag såg ”Majkäl” men bestämde mej för att gå med matte istället (för hon brydde sej inte om han så…)

Plötsligt ba’ ruuuusar han mot oss och gapskäller! Han är skitarg å ba’ gastar om att jag minsann ska passa mej för han ska typ döda mej om jag inte försvinner omedelbums!

Jag hann knappt reagera innan matte gjorde det. Jädrar i havet vad arg hon blev! 😯

Hon ba’ ”Hey! Försvinn! Hörrö!!” åsså såg hon skitahotfull ut. Då vart han rädd å kuta’ tebax till sin matte haha! Rätt åt han!

Fast det var jobbigt för matte att göra så, hon fick asasvårt att andas sen och vi gick lååångsamt så hon kunde få tillbaka sin luft liksom (jag har haft hosta i flera månader och har tungt att andas, med en sån ”ansträngning” som att jaga bort små ilskna puckade hundar så blir det än svårare tyvärr… //matte)

Sen gick vi fel väg. Asså, vi brukar inte gå så väldans långt första prommisen för vi vill in å äta frukost, men idag var inte matte ett dugg hungrig så hon tänkte att hon skulle få aptit om vi gick lite längre (jag var ashungrig däremot!)

Men jag fick stolptjinga (och jäklars vad duktig han har blivit på det! 9 av 10 stolptjingar lyckas klockrent! 🙂 //stolta matte) och gosa och käka godis å så.

När vi kom in var inte matte hungrig ändå, men jag fick mat i alla fall 😀

Snart ska vi ut igen, då ska jag hämta den dära bollen jag såg förut. Matte sa i alla fall att jag skulle få leka med den ”sen”. Det är ”sen” snart va?

Japp! Nu är ”snart”! Eller ja… man kan skynda på snartet lite genom att sätta sej bredvid matte å sen pruuuuutta! Haha! Funkar utmärktish!

Bajbaj!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

2 responses

  1. Sen är absolut nu!
    Sicken dumming som skrek så där. Fast så bruka rjag göra mot andra ibland. Men det är ju skillnad!
    Jag brukar sätta mig framför matte, gen henne ”blicken” och prutta lite lätt. Brukar få fart på tanten!

    • Superbra! Jag glömde bajsa men va tusan, jag träffade Tilda ute så… 🙂
      Brukar jag med ibland, men liksom inte sticka från matte å jaga andra, får ja’nte för henne… 🙂
      Haha! Samma här, funkar kalas 🙂

Kommentera

