Tråååååk!

Asså det är typ asatrist just nu!

Jag har såhära ont i mina ben, typ som matte. Så när det är kallt så blire stelt liksom. Skitatrist. Fast jag glömmer bort mej ibland å kastar snö på matte å sånt 🙂

Matte kom på en skitabra idé, att jag ska ha täcket på mej när vi är ute, så jag liksom blir varm å skön. Fast då får jag skavsår istället… asså aldrig får man va nöjd 😉

Nä, asså det gör inte ont helahela tiden men när det är kallt å jag blir stel sådär. Då brukar matte massera mej så det blir varmt. Kan man annat än älska den där mänskan? 😉

Fast lite kul har jag haft det. Det har typ varit massor med nya mänskor på jobbet som jag har försökt hälsa på, men jag har hittills bara lyckats med EN! 😯 Asså, jag måste försöka hålla mej vaken å på alerten mer så jag kan visa mej när dom kommer 🙂

Åsså har jag listat ut var matte gömt min födelsedagspresent! Men vet ni vad konstigt? Den hoppar inte ut ur skåpet hur mycket jag än säger till den! Värsta ouppfostrade presenten liksom!

Nä, nu orkar visst inte matte skriva mera. Hon har liksom ont å är stel å så nu…

Tjillevisp på er!

(Jag tror det är hans gamla skada som gör sig påmind, när han lekte med Totte för typ två år sen så halkade han väldigt illa i det blöta gräset och haltade rejält. På veterinärens inrådan var det vila som gällde då. Och visst blev han bättre. Det är först nu som han börjat halta/gå stelt mer frekvent. Blir lite bättre med täcke och massage men det blir nog en tripp till veterinären när lönen kommer. // matte)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 responses

    • Japp, jag har jackan på mej jämt nu fast en del mänskor tycker matte är dum mot mej å att jag typ kokar… Eh? Vad vet dom liksom? Skitaskönt när det blåser ju! 🙂
      Den dära snön asså, värsta taskigt att bitas! Du å din matte får mysa istället 😉

Kommentera

