Skvallrigt värre

Egentligen skulle matte ha ritat lite till ett inlägg men det blev inte så… Hon har fått en förföljare på halsen och då blir hon extra superjättetrött för det är jobbigt att släpa omkring på den dära förföljaren nämligen… (Jag har varit förkyld, haft lunginflammation och är fortfarande, efter 2 månader, förkyld… trött? Ja. //matte)

Men ska jag berätta en sak? Hon är rätt glad för det ibland. För dels så får hon sova, det tycker jag med är bra, för då kan vi ligga i soffan o mysa asalänge! Dessutom så passar hon på att träna mig i ”skvalleriet”. Går skitabra! Ibland… 😳

Hon blir skitastolt å gla’ när jag säger till henne att det kommer hundar å mänskor å sånt. Fast ibland glömmer jag bort mig och skäller ut såna därna plogbilar…

Alltså, det hinner ju hända rätt mycket när det skrivs så sällan här och när matte skulle åka akut till sin vette för ett tag sen, då hade Willy dött!! 😯 Värsta katastrofen liksom!!
Men hon ringde till en som heter Falck Bilbärgning och han sa att Willy var lite förvirrad bara (som matte dårå haha!) Sen gav han Willy lite hjärt-lung-räddning åsså tjoff! Så levde han igen! 😀 Skitabra killar på Falk asså!

En jäkla tur att Willy lever igen för jag gillar han, värsta bästa liksom!

Vet ni förresten vad Totte har gjort?! Matte skvallrade för mig nämligen…  Han har hotat min matte! 👿 Å jäklars vad tur för han att inte jag var med när matte var å handlade för då hade jag gett han på moppo!

Asså, hans husse hade ”satt fast” honom utanför affären och när matte kom ut med sina grejer så kom han mot henne. När hon gick undan så följde han efter å började skälla på’na! Asså?! Scusi!? Ge fan i min matte liksom!

(Japp, husse hade alltså ”satt fast” sin stora golden-hanne, med flexikoppel i ett ”byggstaket” – väldigt stabilt… Grejen var att han dragit ut hela flexikopplet i sin fulla längd så Totte hade fritt spelrum, jag hade ca 3 meter mellan honom och en snövall. INTE trevligt att behöva gå förbi när det är så trångt. Lägg därtill det faktum att jag inte litar på den hunden ALLS! //matte)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

2 responses

    • Eller hur!? Asakorkad tycker jag med! Matte hoppades nästan att Totte skulle göra nåt ännu dummare så hon kunde ringa till farbror blå å få stopp på dumheterna en gång för alla liksom… nästan bara…
      Hoppas jag med. Och hon. Fast hon gör så gott hon kan å längtar till våren för då tror hon att hon ska må bättre. Jag hoppas det, fast ibland leker vi i snön ändå fast hon mår tröttigt. 🙂

Kommentera

