Försök nr sjuhundratrettitolv

Matte schyyyyyysta'ra?!

Asså… egentligen borde jag ju typ ge upp… För när matte har isbrytare framför ögena är det typ oooomöjligt att få henne att leka.

Idag lämnade hon mej ensammen igen… Hon skulle till sin vette för att få nya piller. Typ för andningen eller så. Eller ja, hon hostar typ upp en massa äckliga grejer… Tur att hon inte hostar på mej!

Förresten har jag ett skitabra knep för hur man driver sin matte till vansinne, eller ja, två…

Först: Knapra sönder SAMTLIGA fodertunnor. Skitapoppis! NOT!

Busted! Nr 2 i ordningen "Söndertuggade fodertunnor"

Andra: Stjäl snökokkor som är flerfärgade. Bruna, vita, gula. Matte blir helt knäckt! Haha! Man kan liksom sväääva lite över marken sådär, ungefär så det ser ut som man ska nosa. Å-sen-snor-man-en-till! Fast matte har sagt nej typ åttiarton gånger. Åsså låter hon så här ibland ”Okej! Ny regel – ÄT INTE GUL SNÖ!” Fast hon glömmer ju så lätt, hehe..!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

6 responses

  1. Min matte gnäller på mig när jag rensar katternas lådor. Men jag är ju bättre än henne på det! Hon rensar dem ju bara två ggr per dag, jag gör det varje gång katterna varit där. Fattar inte varför hon blir så sur!
    Hoppas din matte blir bättre nu när hon fått medusin!

    • Men asså, dom uppskattar oss inte! Jag gör ju bara fint på gångvägarna, du gör ju bara fint i kattlådorna. Vad är grejen liksom? 😛
      Hoppas jag med, hon är skitatråkig! Å gissa vad trist jag har haft idag då? Hon har mått extra pestigt idag… körde lite corsohealing på’na, då blev hon lite glad i alla fall 🙂

Kommentera

