Imbarazzante*

Mäh shit asså! Kan man liksom lämna in en anmälan till nån eller? För ”ofrivilligt icke-bloggande”? Matte är liksom helt jätteusel på att blogga åt mej nu. Vad tusan har jag gjort?!

Äh, egentligen har det typ inte hänt nåt mycket… Shit! Nu ljög jag! 😳 Asså, så hära, matte har varit å installerat en värmedyna åt Willy. Å som vanligt fick vi skjuts av Tomten när vi skulle hämta honom. Tomten är typ världsabäst att åka med! För i hans minimonster så sitter man typ nästan i knäet på dom där framme, dom som kör liksom. Åsså kan man pussa dom i örena. Skitabra!

Har ni förresten märkt vad mycket snö det är?! Hur kul som helst ju! Åsså gör det inget när man drar omkull matte för hon landar (oftast) mjukt haha!

Fast dom dära ”plogbilarna” kan vara lite störiga tycker jag. Ba’ väsnas å håller på… Onödigt liksom.

Matte har varit hos en massa mänskovettar å fått piller å andningsmekaniska saker, men det vette tusan om hon blev bättre av det. Hon andas nästan inte alls ibland… 😕

Och igår fick jag vakta henne som attans! Värsta duktiga var jag! Hon hade nämligen sån däringa ”migrän”. Inget roligt tydligen. Hon ba’ sov å spydde å sov å spydde. Men jag satt och vaktade hela tiden så ingen skulle komma å typ ta’na eller nåt. Man måste ju liksom värna om sitt ursprung ju…

Nu kom jag inte på nå’ mer… Ska försöka få matte att skärpa till sej lite, det här är ju pinsamt ju!

Hare så kalasbra ni ba’ kan! Löv’ya!

*) Betyder ”pinsamt” på italienska (enligt lexikon24.nu) //matte

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

8 responses

    • Hennes vette säger att det är nåt med hennes astma men hon blir liksom inte bättre av alla meduciner så hon tror det är nåt annat… Eller så är det helt enkelt för kallt ute? 🙂
      Jag är skitasnäll! Å hon är snäll mot mej för vi myser extra mycket i soffan nu 😀

  1. Tur att du tar hand om din matte. Jag flyttar. Hela tiden. Fast nu har alla saker kommit säger matte. nu ska allt bara på rätt plats. Men varför ställer hon dem inte på rätt plats med en gång?
    Mina leksaker är äntligen här i alla fall. Har inte kollat in allt så noga, det har varit flyttgubbar här heeeela tiden.

    • Jupp, skönt att man har dom också 🙂
      Hoppas du får sluta flytta snart, så du å matten kan mysa i soffan å hare bra liksom!
      Hmm, skumt. Ja det verkar ju mer logiskt tycker jag. Du är smart du!
      Ååååh va bra! Leksaker är typ nästan viktigast i världen, näst efter matten så klart! 😀
      Kram påre!

Kommentera

