Storebrorig

Jupp, jag övar lite. Bara ifall matte skulle få för sej att nångång skaffa en lillebror till mej också. Så idag har jag lekt lite storebror… typ… Asså, jag har lärt mej (den ”hårda” vägen) att om en snorunge (typ som jag var för skitalänge sen) mopsar sej och är skitajobbig, då måste man som stor å vuxen lära dom små hur det ska va liksom…

Jallafall så träffade jag å matte på en liten chefsvalp, en tjej. Jädras vad tuff hon va först! Skällde å höll på. Jag tänkte att ”Tja, vill du leka så åkej” Å först så härmade hon mej när jag visade hur man säger att man ska leka, sen fick hon för sej att mopsa sej igen. Hon ba’ sa massa fula saker å var skitakaxig å skitajobbig liksom! 🙄 Då tryckte jag ner’na i backen lite å sa åt’na att man ska ha respekt för dom som är äldre å inte håller på å säger massa fula ord å så… (Alltså, han tryckte till henne i ryggen med tassen så hon hamnade i ”jag-ger-upp”-läge. Inte mer än så. //matte klargör)

Fasiken vad hon skrek asså! 😯

Höll ju på att få hjärtat i halsgropen liksom… Tjejens matte ba’ ”Meeeeen liiiiillla gumman! Staaaackars dej!” å kramade om henne å höll på å fjompa sej liksom. Matte frågade hur det gick och fick till svar:
”Han tog ett BETT av henne!”
Eh? Jag tog inget alls från henne, ja’ ba’ sa åt’na att hon skulle tagga ner lite å så…
Tjejens matte vart typ asailsk på mej å matte. Vi fattade typ ingenting… Vet ni vad sen då? Tjejen blev buren av sin matte, bort från hemska, elaka mej… Jag skrämde ‘na nog 😳

Visst ser jag lite storebrorig ut?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

6 responses

  1. Dom måste ha spö 10 ggr per dag annars hajar dom inte. Jag spöar Grazia jämt, fast hon är nog ovanligt hårdnackad. Men om man säger till och dom skiter i en då måste men trycka till dom å då måste dom skvallra direkt. jäkla skitungar, kan tänka mig att hon lipa åt dig när hennes matte bar henne….

    • *noterar* Kan va bra å veta i framtiden, tack för tipset!
      Hehe, ja din syrra verkar vara av hårt virke 😉
      Jag vet inte om hon lipa (gjorde hon säkert) för matte bjöd mej på godis när vi vände ryggen åt dom å gick vidare 🙂

    • Eller hur! Matte trodde typ att det var den mattens första hund nånsin så det kan ju bli intressant att se vad det blir av den dära cheftjejen tillslut. Hon blir nog en riktig bestämmare när hon blir stor tror jag. Här äre mest matte som bestämmer tyvärr… 😛
      Precis, man får ju liksom visa småskitarna hur saker å ting ska göras… 🙂

  2. Korkad matte. Hon kommer att göra sin hund kaxig som fan.
    Fast om det var en schäfer blir det ju svårt att lyfta upp hunden varje gång dom möter en hund som säger ifrån. Hehe!

    Mumma blev nertryckt av en boxer på valpkursen. Boxern var lite knäpp så den gav sig inte fast Mumma låg på rygg och skrek.
    Ägarna och kursledaren fick flytta på boxern.
    Men jag sa inget. Såg ju att Mumma inte blev biten.
    Mumma studsade bara upp sen. Kolla på boxern och frågade: ska vi leka mer nu?
    Hon blev ju också en väldigt social hund. Social mot andra hundar.

    • Jag trodde först att jag gjort nåt fel eftersom matten blev så inihelskotta sur! Sen fick jag lite feedback och insåg att min initiala tanke var rätt, Lix agerade som en äldre hund ska göra.
      Söt-Mumma! Och vad cool du var då! 🙂 Jag blir alltid skakis när hundar bråkar (även om de bara beter sig ”som sig bör”) men nu så tog jag bara och pratade lugnt med Lix, han viftade på svansen och stackars schäfervalpen pep i knäet på sin matte (som fått i sig ättika utan att jag sett det 😉 )

Kommentera

