Nattmatt

Shit asså! Värsta konstiga har hänt! 😯

Asså… Igår, då liksom visste jag att det var nåt knas på gång för matte gick upp senare än vanligt. Och så gick vi i skogen på morronprommisen, för matte trodde minsann vi skulle få va ifred. Men det var liksom skitamycket mänskor o hundar o studshundar där! Skumt asså…

Sen kom vi ut på grusplanen så då tänkte matte att vi skulle träna lite… Jupp, sagt å gjort. Jag tränade på att ligga still medan matte motionerade haha! Sen sprang jag och nosduttade på hennes hand för då kommer det godis! 😀 Bra va?!

Vet ni mer då? Helt plötsligt kom det en stor svart dam in på planen!
Ja’ ba’ ”Öh hörrö! Det här är min matte å min plan å mitt godis! Du får’nte ta det!”
Tanten ba’ ”Men liiiiilla gubben, inte ska jag ta nåt från dig heller… jag tänkte bara säga hej lite, du såg ut att vara en sån trevlig väluppfostrad pojk…”
Då skämdes jag lite… Hon var ju skitasnäll! Utom när jag blev lite för vild å ville leka ordentligt, så där som jag gör med matte. Då vart hon sur… Oups liksom…
Matte funderade lite på vart tantens mänskor ta’tt vägen och plötsligt dök dom upp. Dom var såna dära pinnmänniskor typ… Eller asså, trebentingen gick som matte gör på mornarna typ stolpigt… Tvåbentingen hade bara en pinne som hon stödde sej på. 🙂 Dom var skitasnälla!

Men asså shit! Det var ju inte deeet jag skulle berätta ju!

Sen, när vi lekt färdigt o ätit o allt sånt, då åkte ju matte fel liksom… Men det pirrade som fasen i kroppen så jag visste att vi skulle till mattemamman! 😀

Jupp! Men gissa!? Matte lämnade mej där! 😯 Shit! Ja’ ba’ ropade efter henne i två evigheter (som är två timmar enligt min kära mor… //matte)
Å matte kom liksom inte tillbaka ens när det vart mörkt ute! Värsta skumma liksom! Jag fattade liksom ingenting men vi hade det bra, jag å MM. Jag vaktade henne skitabra, både mot konstiga ljud å mot monster. Det ni! 🙂

Gissa när matte kom tillbaka? IDAG!!

Liksom, va?! Hon sa att hon hade sovit skitadåligt… Tror jag det, JAG var ju inte där! Fast hon sa att det var för att dom spelade hög musik utanför hennes rum. Ja’ ba’ ”Asså ursäkta?! Vaaaar har du varit nånstans så länge?!”

Hon sa att hon varit på hjulfest med våra jobbarkompisar… Värsta diskrimineringen att jag inte fick följa med, asså jag jobbar ju med där ju! Men men, det var nog bättre hemma hos MM faktiskt. Fast det funkar inte att kasta leksaker på’na… 😕

När vi kom hem sen, till oss, där vi bor, då somnade jag. Jättefort somnade jag. Kolla!

Brer ut mej lite på mattes sida av soffan... 😉

Sen lekte vi lite…

Mattelek is da shit ya'll!

Nu ska jag sova lite till. Det är liksom skitajobbigt att sova på ett annat ställe än i sin egen säng. Asså, matte sa ju att

© vhcbloggen

hon  sov dåligt för att dom spelade hög musik utanför, men asså jag tror att det är lite ljug… Hon kunde säääkert inte sova för att inte jag var där! Fast hon ringde inte ens å sa gonatt! Det var lite dåligt tycker jag faktiskt…

(Fanns ingen mobiltäckning där vi var tyvärr… Men jag säger alltid gonatt till honom så det kändes lite konstigt att inte göra det. Och det här var absolut första gången vi var ifrån varandra över en natt. Men det gick ju bra det också 🙂 //matte – inte ett dugg bakis men trött ändå )

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

3 responses

  1. Meeeen: lämna dig så?! Stackare! hoppas mm tog hand om dig.
    Min matte har bara varit ifrån mig två helger. Då luktade hon massa hund när hon kom hem! Skitkonstigt!
    (Jag stod på Stora Hund förr i monter. Då bodde jag på hotell hela helgen och kunde inte ha Doriz med mig. enda gångerna vi varit ifrån varandra. Kändes hela tiden som om jag glömt halva mig själv! /matte)
    Men asså, jag tror inte min matte kan sova utan mig. För varje natt när vi ska sova så väcker hon mig när jag somnat i soffan! För att jag ska gå och lägga mig! Fast jag ligger ju hellre sked med matte än sover ensam i soffan. Faktiskt. Brukar sno hennes kudde också.
    Tur att din matte kom hem. Annars hade du nog fått flytta hit. Ja! Då hade jag ju fått en lillebror ju!

    • Eller hur?! Precis vad jag också tyckte! Ba’ lämna mej sådär!
      Jo, det var helschysst att vara hos mm fast jag saknade matte lite såklart. 🙂
      Matte luktade inte hund som tur var…
      (Vet hur det känns, fick ”ångestattacker” för jag trodde jag glömt honom nånstans haha! //matte)
      Haha! Jag brukar ha matte som kudde när vi ligger i soffan å softar.
      Deeet hade varit nåt! 😀

  2. Hej Lix och matte,

    Jag heter Nathalie Cano och kontaktar er på uppdrag av Disney och årets julfilm, Santa Buddies. I år reser valgänget till det magiska Nordpolen.

    I samband med att filmen just gått upp på biograferna har vi valt att ta kontakt med ett antal trovärdiga hund- och filmsidor som vi tror passar för projektet och som vi skulle vilja samarbeta med. Samarbetet går i korthet ut på att ni lägger ut information om filmen på er blogg samt att ni får möjlighet att lotta ut priser från Disney bland era läsare. Hur priserna ska lottas ut får ni bestämma själva.

    Låter det intressant? Hör i så fall av er till mig så berättar jag mer.

    Vänliga hälsningar,

    Nathalie Cano
    Pronto på Uppdrag av Walt Disney Studios Home Entertainment

Kommentera

