Prutt-Putte

Ska jag berätta en kul grej? Som hände dagen efter dum-Totte nästan bet rumpan av matte? Eh, asså… 😳 jag märkte liksom inte ens det, hon hade ju köttbulle i handen för tusan!

Men i alla fall, jag å matte var ute i skogen och rätt som det var brakade det till bakom oss och matte vart skitaskraj för först såg det ut som det var Totte som kom rusandes. Så matte ba’ ”Wooooooh!”
Det var det inte. Eller asså, de kanske var släkt eller så då, men det var en tjej! Wooohooo!! Och då lät det klick-klick-klick när jag lekte med henne. Fast matte tyckte lite synd om tjejens husse, för hon typ sket i han en stund. Så när jag, matte å köttbullarna gick så sprang hon tebax till sin husse.

Och igår, då åkte matte till meducinhuset. Hon behövde ha några piller för magen o en värmepinne. Asså, hon vet ju att hon är varm, måste hon liksom ha skriftligt på det?? Värmepinnen har nämligen en grunka som gör att det står hur varm hon är… jisses, snacka om att vara petig liksom…

Men det är rätt heeelt okej att hon lämnar mig ibland och åker iväg. För när hon kommer tebax… Taaaa-daaaa!

Den sa pip också!

Han säger PIP ibland också!

Å så här ser han ut när matte håller han:

Smajlis heter han

Smajlis heter han!

Nu ska jag fortsätta släppa väder, matte ser skitakul ut när jag gör det. Och så muttrar hon nåt om att våran hundmötesträning blivit förstörd… Eh? Det tycker inte jag. För när man har hundmöten, då bara rasar det in köttbullar i munnen på mig! 😀 Fast det blir ju lite gasigt i magen förståss….

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

2 responses

  1. Fattar inte varför de ska vara kinkiga bara för att man pruttar lite. det luktar ju köttbullar ju!
    Matte har köttbullar så fort det kommer bilar. Det är för att jag inte ska försöka stoppa bilarna. Hundar möter vi sällan. Tur det säger matte eftersom jag är en riktig surkärring. Får man säga så`?`?”`

    Sån leksak (nästan likadan) fick jag när jag fyllde år. Den är skitkul!

    • Haha! Precis! Doftar mumma ju!
      Surkärring!? Nää, jag tror inte man får säga det. I alla fall så inte nån hör…

      Eller hur?! Den piper lite då o då också, helt utan förvarning typ 🙂

Kommentera

