Dum-Totte

Ja, Totte är verkligen skiiitadum! 😥

När jag å matte var ute på vår nattprommis så hade vi det så bra så bra. Sen kom Totte och pajade alltihop.

Vi var nästan hemma när han o hans husse kom gående. Då fick jag godis för att jag bara tittade och för att jag slickade mig om nosen (jag brukar få det när jag gör så). Totte blev nog avis för han kom närmare, gick halvvägs över vägen och bara blängde. Då sa jag åt han att han nog gjorde klokt i att inte komma närmare (Lix morrade när stelbente Totte kom mot oss //matte) Asså… Det sket han i! 😯

Han ba’ flög på! Skrek och gormade och hade sig! Fasen, jag var ju liksom tvungen att försvara mig för tusan så jag skrek tillbaka. Och när han bet mig, då bet jag faktiskt tillbaka.

Matte ba’ undra lite hur fasen hon skulle få isär oss. Tillslut fick Tottes husse tillbaka medvetande eller vad det nu var han hade tappat, så han kom å hämtade Totte. (Kopplade han hunden då? NÄ! Han släpade med honom en bit och släppte honom sen igen 😕  // matte)

Det stod en tvåbenting precis där det hände och hon såg alltihop, hon vart nog lite skraj tror jag…

Matte försökte kolla om det blödde men hallå liksom, det var ju liksom tvärmörkt ute! 🙂 Hon kollade när vi kom in men det var bara två klor som blödde och så lite på halsen. Tur att jag har mycket extra liksom…

Matte tyckte nog synd om mig för jag fick märgis och sen kom matte och la sig i soffan hos mig. Hon är så himla fjompig för hon trodde typ att jag skulle hamna i chock och dö om inte hon sov hos mig…

Så idag har matte sån dära skallebank som gör att hon ser konstig ut i ansiktet. Det var nog för att hon var så upprörd när hon la sig igår…

Nu ska jag fortsätta tugga på min märgis. Hare kalas alla!

Uppdaterat av matte, kl.15.00:

Har nu gjort polisanmälan. Inte för att jag tror det kommer leda någonstans men skulle det hända igen så. Ringde 11414 och fick prata med Stefan som vänligt hjälpte mig och kopplade mig vidare. Och efter 25 minuters väntan kom jag fram till Nackapolisen och fick suverän hjälp av Jenny. Får bara hoppas att Tottes ägare lärt sig något av gårdagens situation (håll hunden kopplad t ex) och att det inte händer igen. //matte

Uppdatering 20.00 ca:

Nä. Eller jo. Den här gången hade Totte åtminstone flexikoppel på sig. Lix och jag gick förbi, jag fick ögonkontakt med Tottes husse så han såg att vi kom. Alltså det var en trevägskorsning och de kom från höger. Lix sket fullständigt i att Totte var där (tror inte ens han såg honom), han hade nämligen bara ögon för mig. Kan ha varit för att jag hade köttbulle i handen också 😉 Plötsligt, när vi redan passerat Totte-ekipaget, så gör Totte en tjurrusning i flexit och han hamnar bara ca 1½ meter från min röv! 😯 INTE trevligt! Lix sket fortfarande i det. Köttbullar är roligare. Hehe! Så, hem igen och ringa till polisen för kompletterande uppgifter. *suckar* //matte igen

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , 20

16 responses

  1. Usch. 😦 Hoppas nu att han håller sin hund kopplad… så j-a trist när något sådant inträffar.. Hoppas även att din huvudvärk har gått och lagt sig… 😦 Vet så väl hur det känns när det smäller på. Jag ligger också däckad och ser, enligt familjen, helt drogad ut… 🙂
    Kram på er båda.
    Lotta o Challe

    • Han brukar tyvärr ha sin hund lös… Hoppas verkligen att det inte händer igen, varken med Lix eller någon annan hund
      Japp, huvudvärken gick å la sig, febern vaknade. Aldrig får man vara nöjd… 😕
      Hoppas allt är bra i söder! *kram*

  2. Goddag, hittade hit via Radiopolisens blogg och blev riktigt nyfiken. Oj, vad roligt att läsa om Lix syn på saker och ting, verkar förnuftig. Hittade Lix-lexikon och det är ju naturligtvis helt logiskt! Kommer absolut att återkomma hit…

    Jag blev nyfiken på din kommentar på Radiopolisens där du nämnde att polisen har en särskild enhet för djurbrott. Jag försörjer mig som frilansjournalist och tänkte att det kanske kunde vara något att skriva om, men jag hittade inget om det på nätet. Vet du om den finns i Göteborgstrakten och om man kan läsa om det någonstans?

    Du har säkert många andra spännande förslag på saker jag skulle kunna skriva om för olika tidningar, t.ex för Härliga Hund eller någon vecko-/familjetidning, kanske om kompisar eller historier som du har hört. Återkom gärna till mig i så fall eller be matte höra av sig om du blir för ivrig på tangenterna…

    /Hans.K

    • Hej! Vad kul att du trivs här! Välkommen!

      Ja det var vad Stefan på 11414 sa, att de har en speciell enhet som i huvudsak sköter djurärenden. Vet inte om det finns i Göteborgstrakten (vi bor utanför Stockholm), men du kan kanske ringa din lokala polisstation och höra med de?

      Jag kan nog tänka ut några uppslag åt dig, behöver du fotograf så finns jag haha 🙂

      Ha det bra och välkommen åter! 🙂

      • Jag fotograferar sällan själv eftersom jag saknar tekniken, färdigheten och påflugenheten (som man ofta bör ha som fotograf). Således kan det vara bra att ha tillgång till fotografer på olika håll…

        Titta gärna in på http://www.hanskarlsson.se under fliken Reportage för några exempel på vad jag har skrivit om…

        /Hans.K

  3. Men vilken jävla idiot! Tur att det inte blev värre skador.
    Idioter som Tottes husse är de som gör att stora hundar får skitstämpel. Tänk att få ge hon en riktig jävla känga och hoppas på hans huvud (Så tänker MarKatta när hon är framme… Men blir ju så JÄVLA arg av såna idioter!)

    • Ja, det värsta är som sagt den mentala biten. Får liksom börja om från början igen med hundmötesträningen. Å andra sidan kör Lix med ”klisterleken” även när vi är ute. Tidigare kunde han ”kasta” sig mot mig för gos, nu går han som klistrad vid benet och hänger. Inte vet jag vad tusan han vill med det, men då blir det gos. Alla tillfällen till att stärka banden är guld ju! 🙂
      Hoppas verkligen det ger något, åtminstone koppeltvång. Så det inte händer igen.

  4. Till Lix:
    Dumma Totte och dumma, dumma Tottes husse.
    Hoppas du får märgis hela dagarna så du glömmer alla dumma Tottar.

    Till Lix matte:
    Åh, vad trist!
    Ni som jobbat så mycket med att Lix ska möta andra hundar på ett bra sätt.
    Hoppas det går bra ändå i fortsättningen.

    Vi skickar en puss på nosen till Lix!
    Och en kram till sjuka matte.

    • Jaa, vad tusan skulle han förstöra för? Jag å matte som hade det så lugnt å skönt! Matte hittade ett jättestort märgis som jag fick, fast det är nästan slut nu…

      Ja, det är bara fortsätta med träningen. Och köpa mer köttbullar. Här ska hårdtränas! 🙂
      Tack så mycket för omtanken! Min migrän försvann men istället fick jag feber. Hur typiskt som helst.//matte

      Puss å kram på er!

    • Du får komma hit oftare vettja 😉

      Totte är en golden retriever och är ett år äldre än Lix. De har lekt förut, men vid ett tillfälle, när båda var kopplade, så började de slåss. Jag sa ifrån redan innan att jag inte ville att de skulle hälsa just därför, hussen sket i det och trängde sig på så vi inte kom förbi, då small det så klart. Så deras relation blev tyvärr avslutad där (enligt mig iaf).

      Som sagt är det nog den mentala biten som är värst. Men vi övar på med köttbullar och klicker. 🙂

      Tack å tack! Pussar å kramar till er också! 😀

  5. Pingback: Årskrönika 2009 « VHC-bloggen

Kommentera

