Kompisar

Asså, jag brukar typ skälla ut dom. För dom ba’ skäller å skräms å håller på. Så jag brukar säga till dom att låta bli med det, för det är fasligt ohyfsat tycker jag.
Men igår! Då hittade jag en som stod still å inte sa ett endaste pip alls. Värsta bra liksom! 🙂 Fast det var ingen riktig traktor, det var typ en traktorbebis… Det kanske var därför han var tyst?

Fast jag råkade skrämma en sån dära tanta lite. Eller inte skrämma så mycket, eller jo… kanske. Hon vart skitasur i alla fall… 😳
Men det var inte så mycket mitt fel egentligen. För jag råkade bli lite ”tiltig” i skallen när jag busade med Kartongkompis…

Sen vart jag stoppad på promenaden också! Det var en tvåbenting som typ sprang ifatt oss å ba’ ”Hallå?! Hallååå!?” Så matte var snäll å stannade så tvåbentingen fick hämta anden. Vet ni vad hon sa? Hon ba’:

”Asså, jag måste bara fråga: Vad är det för ras? Jag brukar se er å nu var jag bara tvungen att fråga”
Matte svarade.
”Aaahmen guuuu’ han är ju sååå vacker!”
Jädrar i havet vad poppis man ärå! 😉

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 responses

  1. Klart du är vacker! Hade tvåbeningen inte sett det hade hon ju varit blind!

    Såna murrmaskiner finns det massor här. De är j
    ttekul, för de brukar tappa godis. Koskit alltså! Mumma!
    Men är det n¨got du ska passa dig för så är det barnvagnar. DE är farliga!

    • Eller hur!? Matte säger att det ligger i generna, tur att både mams å paps är snygga dårå! 🙂
      Dina päron måste vara asasnygga också ju! 🙂

      Coolt! Här kastar dom inge’ godis omkring sig inte… värsta dåliga. Dom bara skräms!
      Mänskovalpstransporter kan vara belönande… ibland har mänskovalparna gottis på händerna nämligen 🙂

Kommentera

