Lillebrordag igen! Woohooo!

Asså, egentligen skulle det varit bilder i det här inlägget men matte har minne som en senil idiot… så det blir inga nya. Kanske kan leta rätt på en gammal då? Typ den hära?

I alla fulla fall så… för två dagar sen var det en sån dära konstig dag igen… Matte gick upp i konstig tid. Hon hade typ haft gråtont i tre dagar så vi hade inte varit på jobbet och så den här dagen då. Hon stolpade runt och grejade men var på glatt humör för hon bara skrattade när jag lekte skuggklisterleken. Så åkte vi iväg jumping5med Willy. Och efter ett tag började det pirra i magen på mig… Ooooaaaahhh!! Vi skulle till MM!! Trodde jag… matte körde fel… Men det killade liksom fortfarande störtskönt i magen så nåt var det… Gissa vart vi var?
Hos Lillebroren!!

Å jag fick vara med han heeeela dagen! Vi hade asakul! Jag jagade tvåbentingar och Lillebroren fattade ingenting liksom, fast sen såg han varför jag sprang till tvåbentingarna – dom hade ju liksom en hund i famnen!

Då fattade Lillebroren ÄNNU mindre… Han ba’: ”Eh? Varför bemöda sig med att gå ut med hunden om man ska BÄRA på den liksom?!”

Fattar liksom inte jag heller. Skitatrist ju, då missar man ju allt skoj! Fast det skulle nog se rätt skoj ut också om matte bar omkring på mej haha!

Å sen… när det hade blivit mörkt ute igen, DÅ kom matte å hämtade mig. Eller ja, hon försökte i alla fall. Lillebrors dörr låter inte alls, så som våran gör. Och han stod i vattenrummet å ylade när matte kom så han hörde liksom inte. Varken sin sångburk eller mattes knackningar på dörren… Å jag sa ingenting haha! Hade liksom inte gjort nåt om jag stannat ett tag till men det var himla kul när hon kom in till slut. Men vad konstigt hon luktade! Blev helt konstig i kroppen, visste liksom inte om jag skulle attackera matte med pussar för trettitolfte gången eller pussa Lillebroren… Det slutade med att jag stod mellan dom å ba’ studsade… 😆

Studsikonen kommer från Smilies Arena.com och jag var på spa hela dagen. Mina ”spa-referat” kan ni läsa här // matte

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Ett svar

  1. Hello där snygging! Det är matte som har visat mig på din blogg – hon säger att hon bara ääääääääälsskar (dig fastän inte lika mycket som mig ). Visst är det kul med tvåbeningar ibland när dom är sådär fulla av hopp-o-studs. Men jag gillar nog 4-beningar mest. Dom har liksom mer bus-studs i sig.
    Puss på dig Lix! Jag kommer tillbaka o tittar till dig flera gånger.
    LÖÖÖÖÖVE Tingeling

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.