Förföljd å annat

Jag blev förföljd igår! Av en liten mänskovalp. Eller ja, typ ganska stor… När hon såg mej å matte så började hon göra såna dära pussljud som matte brukar göra när hon vill att jag ska komma. Fick lite problem att koncentrera mej faktiskt, kunde liksom inte bestämma mej om jag skulle pinka, följa med matte eller kuta till mänskovalpen. Gaaah!
Men matte sa att vi skulle gå så då gick vi. Då sprang mänskovalpen. Åsså kom hon fram nästan bredvid oss! Hon stod bakom ett staket och visslade på mej. Skitakul! Tyckte inte matte.

Sen gick vi lite till, å mänskovalpen gick efter. Å visslade. Hon tyckte det var skitakul att jag kollade på henne hela tiden. Åsså sprang hon. Runt, bakom husen, å sen dök hon upp igen. Å visslade. På mej! 😀

Mattes mungipor ba’ åkte längre å längre ner… Ett tag funderade hon på att vända å gå till mänskovalpen men hon ångrade sej. Efter ett tag, när vi kom till stora vägen, då följde hon inte med längre. Mänskovalpen alltså. Hon fick nog inte gå så långt för sin mamma tror jag. Minimonster är liksom hårda…

wp0872

Jag å matte i somras

Och idag var jag jättesuperduktig! Sa matte i alla fall. För hon mår asapissdåligt nu. Har ont överallt och hostar och snörvlar och är typ skitatrött. Men vi gick i skogen å helt plötsligt ba’ släppte hon mej! Alltså, kopplade loss mej! Å jag kutade som fasen upp i skogen. Sen upptäckte jag att matte inte hängde med så jag kutade tillbaka å hämtade henne. Då blev hon glad. Hon blev så glad att hon kastade ut massa godis åt mej som jag fick leta efter, fast jag var tvungen att vänta asalänge först. Sen, när jag hade hittat alla godisar så gick vi ner på stigen igen, då fick jag gå kopplad för det kom en hund med tillhörande trebenting bakom oss. Åsså när vi kom ner till Gröna Havet, då hittade jag en boll! 😀 Och då släppte matte lös mej igen! Yeay! Hallå liksom, värsta bra dan liksom!

När vi kom hem så sov vi en stund, skönt!

Förresten, dagens tips! Kolla in Krutrut.com! Hur fin sida som helst, massa söta tjejer å fina bilder!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

6 responses

  1. Men stackars din mattemamma! Min mattemamma har lärt sig att säga ”Försiktigt” när hon har ont, då smyger jag bredvid henne (Jepp, säger jag det så smyger hon bredvid mig, tittar på mig ofta och väntar på att jag ska orka med. De är fantastiska våra underläppsmonster! /Matte)

    Idag fick jag också springa. Traktorn hade precis sprutat ut underbart gottigt kobajs på åkern. Matte släppte mig och trodde jag skulle fortsätta på vägen. Jag tvärvände och började rusa allt jag kunde mot bajshavet. Då ropade matte – och jag bara tvätvände! Som om jag inte hade nån egen vilja asså. Mysko. ungerfär som att allt flyger ut ur munnen när matte säger spotta!

    • Matte säger ”Ajajaj” när jag går för fort så det gör ont i henne. Då brukar jag gå långsamt. När hon har så ont att hon inte kan prata, då går jag försiktigt bredvid henne och tittar på henne sådär som du gör, typ frågar om man går för fort eller om man får pinka lite å så…

      Wow! Fasen vad bra vi är! Visst äre konstigt? Man undrar ju liksom vad som pågår ibland. Det är liksom typ som Bosses tvilling, Bosse gör ju allt bus å tvärtom och ehmm… Hygglo gör som matte vill… Asså… JAG då? Får jag aldrig bestämma?

    • Haha! Precis! Men det funkar med ”gos-attacker” också, Lix säger till själv ibland när han tycker han har varit duktig. Då lutar han sig mot mina ben och tittar upp på mig ”Hallå? Matte? Jag var skitaduktig nu, gos tack!” Haha! Kan inte annat än älska honom 🙂

Kommentera

