Sammanfattad

Vet ni vad gjorde när vi skulle åka hem från jobbet i fredags? Skrämde nästan en tant!
Jag å matte skulle gå in i Magiska Lådan och då kom det en sån dära tvåbenting. Hon såg lite skrajsen ut så hon frågade mej:
”Du äter väl inte upp mig nu då?”
Ja’ ba’:
”Nä, men för dej kan jag göra ett undantag”

Matte tyckte ju det var så lagom kul att jag försökte buffa lite på tanten, men asså… Hon märkte ju inte ens nåt ju! För hon kollade inte på mej ett dugg!

Sen när vi kom hem så åt vi och vilade lite, sen sa matte att hon bara skulle iväg en snabbis till sina isbrytare. Hon ba’:
”Jag ska bara plåta en period sen kommer jag”

Asså, dom dära isbrytarna har långa perioder tydligen. För hon kom hem efter en hel timme (eller asså, vad vet jag om tid egentligen men matte sa förlåt för att hon varit borta så länge så jag gissar bara).
Men vet ni vad det värsta var? Hon hade träffat en annan hund!! 😯
Hallå liksom!? Han var en sån dära rått-wallare och tydligen ”sååå söööt å go!” Mäh! Jag är ju liksom sötast å goast i hennes värld! *blänger på matte som nickar* Just det! JAG!

Dan efter så var vi ute i skogen och jag träffade massor med skojsiga mänskor, såna med mänskovalpstransporter, snabbfotare och så en hel drös med hundar! En sån dära pytteliten hund, alltså… hans ben var så korta att dom knappt räckte ner till marken typ… men han i alla fall, han var skitanyfiken på mej å matte och ville fram å prata lite. Hans matte tyckte inte alls han skulle prata med oss… Tråk liksom.

Matte hade lite problem att ta sig hem från promenaden så vi gick skiiiitalångsamt på slutet. Sen låg hon mest. Det är bra, för då kan man mysa i soffan å ha det bra.

Har vi gjort idag också. Masssssor! För matte har jätteont och är söndermanglad säger hon. Hmm, vad tusan pysslade hon med i tvättstugan igår? Det finns en mangel där, det vet jag, men det verkar ju onödigt att krypa igenom den om man får så ont efteråt… Hajjar ni den logiken? Mänskor asså… 😉 Nu ska jag säga till matte att det är dags för nattprommis sen ska vi sova har jag bestämt. 🙂

1046

Om matte vilar, då vilar jag, det funkar så f'står ni 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

4 responses

    • Eller hur?! Skitakonstigt asså! Jag tyckte matte kunde typ stoppa den där lilla i fickan så vi kunde ta hem han å leka med senare. Tyckte’nte hon, hon var rädd att tappa bort han då… Å det är nog rätt enkelt att göra det så det var nog lika bra att han fick gå med sin matte… 😉

Kommentera

