Kuldealen

Sådär, nu är jag å matte lite piggare så vi kan berätta vad som hänt. 🙂

I fredags åkte vi till vetten här på ön. Förra gången jag var där så stack dom mej i nacken bara, det försökte dom med igen men ja’ ba’ ”Näääähäää!!” Och så imiterade jag en ål på LSD haha! Dom sa att dom behövde göra en typ pre-op-utredning först. För jag käkade ju mattes anti-värk-piller en gång när jag var liten… Det är dåligt…

Men i alla fall, matte åkte och jobbade och jag gjorde som vanligt, fast hos vetten, sov! 🙂 Hade det himla mysigt, massa snälla tvåbentingar (i brist på matte) som klappade på mej å sa snälla saker.

Fast sen, när matte kom å hämtade mej, då var det inte så roligt längre. Kände mej ungefär som när jag var full en gång. Hade skitaont mellan benen, trodde liksom att det inte ingick i min å mattes deal… Märgben mot kulor liksom. Inte ha ont! Det ingick inte!

Både matte å jag var skitatrötta när vi kom hem men matte trollade lite. Hon gjorde vår soffa till en säng! 😯 Som bara hon fick sova i, för jag kom inte upp… Den där jäkla tratthatten var i vägen ju!

Idag har det inte gjort så ont, mest för att matte tryckte i mej en massa goda godisar igår och idag. Slipper både badringen och tratthatten för det mesta, matte tycker inte att den behövs eftersom jag leker ”skuggleken” med henne 😉

Lite bilder så länge, tjillevisp!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

10 responses

  1. Men älskade gubben då! Dumma vetten som gav dig ont! Men det går över. Jag hade skitaont i hela min mage en vecka. Sen var det ingen fara. Och nu mår jag bättre än innan det gjorde ont.
    Hoppas du får sova i soffan med matte – utan tratt. Puss!

    • Jupp, skitadum vette som gör ont tycker jag. Men tur att tvåbentingarna var schyssta i alla fall.
      Vilken tur! Det gör inte lika ont alls nu, för dom dära godisarna verkar visst ta bort det onda, skitabra asså! 🙂
      Jaa, sover i soffan med matte fast det är nästan skönare i min egen säng, matte brer ut sig så jäkligt nämligen haha!

  2. Men oj, har du bytt bort dina kulor! Själv vill jag ha mina kvar…hoppas du mår bättre snart! *skickar en uppmuntrande nosbuff genom cyberrymden*

    • Jupp! Mot märgisar! Matte sa att det skulle hjälpa till mot min löptiksidioti åsså ska jag inte bli som pappa, pappa alltså. Det verkar jobbigt att ha en massa kids ju, så jag skippar det. Har tillräckligt mycket jobb med att hålla rätt på matte ju 😉
      Tack för nosbuffen! 😀

  3. Men hallå där. Vaddå kulor ?? Vaddå byta bort??
    Jag vill oxå ha märgben. Guuuuu vad orättvist.

    Herrn har ju ett par – men dom törs jag nog inte byta bort. Han kan verkligen bli kinkig ibland. Kan det funka o byta bort Charles Ingvars ??? Han e ju så pyttig så det gör inget om han blir lite grinig.

    Zera

    • Haha! Tror också han skulle bli sur om du bytte bort hans kulor, eller kanske frun skulle bli sur också? Man vet ju aldrig med dom dära mänskorna nämligen… 😉
      Men Charles Ingvars kan du nog ta, bara dräggla han i skallen å tryck ner han lite om han protesterar 😛

  4. Hmm bytat bort kulorna, jag har inga att byta med. Tråkigt att du ska ha ont men bra med godisarna det är nog antivärkdodisar. Matte tar såna ibland och det funkar väl stundtals iaf. Hoppas att Du blir bra snart så vi kan träffas.

    • Testa att se söt ut, då får du nog märgis du med! 🙂
      Nu har jag inte så ont längre åsså slipper jag tratten å badringen förutom på natten, störtskönt!
      Japp, snart ska jag få springa och busa säger matte! Oooiiih!! 😆

Kommentera

