Nästan bloggkung

Mäh! Asså, matte köpte Härliga Hund till mej för det fanns massa roliga tips på lekar å så som vi kunde göra nu när hon är sjuk.

wp_0862Å gissa vad jag hittade? På första sidan? Det stod ”10 roliga hundbloggar”, ja’ ba’ ”Wooohooo!! Jag är med i tidningen!!”
Tss! Trodde jag ja… Asså, jag var inte ens med på deras Topp 7-lista! 😯 Värsta skitadåliga!
Okej att Leif är med, men han är ju typ i en heeeelt annan klass om man så säger. Leif är kung!
Men asså… jaaaag då?! Jag är ju skitarolig! Tycker en del i alla fall *funderar*… så det gör inget att jag inte är med på deras lista! 😀

Idag har matte å jag gjort typ noll å ingenting. Sovit lite, busat lite, myst och haft det bra.

Vet ni vad konstiga mänskor är? Matte gick in i vattenrummet å när hon kom ut därifrån så hade hon inget hår! 😯

Eller ja, typ, det syntes inte för det var liksom geggigt å låg skitaplatt på hennes skalle. Luktade konstigt gjorde det också. Både hon o jag nös!

Sen blötte hon ner hela sej! Onödigt liksom. Hon behövde ju liksom bara blöta ner skallen. Åsså när hon kom ut så såg hon helt rödsvart ut i huvudet. Sen blev hon trött, men jag lyckades lura ut henne på en prommis i alla fall. Gissa om hon blev glad på mej! Hon gick jättedåligt å stappligt å så, så jag gick jätteförsiktigt bredvid henne åsså kollade jag henne hela tiden. Man måste göra det när dom går på det dära viset, så dom inte försvinner liksom… 😛

Jag brukar få godis eller klappar när jag gör så, eller så ler hon bara å har kärlek i ögena. Värsta bra! 🙂

Nu ska jag ut o vara duktig igen hade jag tänkt. Hej svej!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

8 responses

  1. Hm, du borde va med i tidningen! Leif är ju lite för sig tycker jag, speciellt nu när bloggen inte uppdateras som förr.
    Min matte har varit pissdålig idag. Så dålig att hon blivit arg på mig! Det är illa….

  2. Klart att Du skulle ha varit med! Matte köpte också den tidningen och när hon såg att Du inte var med så sa hon; VA? hur kunde dom missa Lix? Fattar inte heller varför dom måste byta färg på pälsen. Är det för att dom ska smyga på nån som inte ska känna igen dom???

Kommentera

