Mattehärmis

Asså, nu är matte sjuk igen! 😯 Värsta skittråkiga! Fast på ett sätt så är det lite kul, för vi pratar på ett annat sätt och det är en aning klurigt att lära sej dom nya orden. Matte pratar med händerna mest nu. Nya tecken som man får använda skallen för att klura ut, hur skoj som helst för vet ni? Hon blir skitaglad när jag hajjar! 😀

Å vet ni vad mer hon har gjort idag!? Vi var ute i skogen åsså kom det en Tottehund. När den och hussen såg oss så gick dom åt sidan så vi kunde gå förbi å det tänkte vi göra… Men precis när vi var mittemot dom så skällde hunden. Veeeet ni vad matte gjorde då?! Hon slängde sej ner i lekställning!! 😯
Ja’ ba’ ”Yeeeeeaaaahh!!” å gjorde samma sak.
Men den andra hunden fick inte leka för sin husse så vi fick gå därifrån. Eller ja, jag gick å matte haltade… Matte ritade lite så ni ska se hur vi gjorde.

0745

(Jodå, det var jag som började. Precis när hunden skällde så trampade jag snett på en sten och så ”tjooopp” där låg jag i backen, skitskraj att jag ska tappa Lix. Och när jag vände på huvudet såg jag att han ”också” stod i lekställning. Haha! Min version finns här //matte – öm här å var)

Ska jag säga mer då? Matte skrattade åt mej typ nyss… När vi var ute i mörkret så stod jag å luktade på en skitaintressant fläck och plötsligt ba’:  ”WOOOOFF-WOOOOFF-WOOOOFF!!!”
Ja’ ba’ studsade till matte på en typ millisekund. För jag tänkte ju bara att jag skulle skydda henne om det kom en stor farlig hund. Då började hon skratta och kalla mej för ”fjomp”! 😯 Förlåt va!? Får man göra så när man är matte?! Sen ba’ gick hon å fnissa hela vägen hem. Men asså, jag tänkte ju bara att jag skulle se till att hålla mej nära henne ifall att det kom fler å skrämdes skällde… ju…

Nä, dags att nana lite. Matte har redan sovit typ skitamycket idag och då har jag varit tvungen att vakta henne ju så nu är jag trött. 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

5 responses

  1. Pingback: Lång tupplur stör nattsömnen kanske, VHC spelar dåligt men vinner ändå o positiva tankar vinner jämt « VHC-bloggen

Kommentera

