Storartat

Vet ni vad jag hittade idag? En jäääättestor hund! Asså typ lika stor som … som… asså, större än pappa till och med. Myyycket större!

Eller ja… jag hittade bara spåren efter hunden. Han hade grävt ett skiiiitastort hål! Då måste man ha superstora tassar för att fixa det. Kolla då!

0902

Så stora hål får inte jag gräva för matte, hon säger att jag sprätter sand å grejs på folk som går förbi när jag gräver. Mäh! Asså hallå? Då får dom väl gå nån annanstans dårå??

Förresten så har jag fått höra flera gånger idag att jag är söt! 🙂 Fast bara av mänskovalpar. Till å med en som jag råkade skrämma sa att jag var söt.

Mänskovalpar kanske inte är så farligt ändå?

Vet ni hur mattes hjärna fungerar? För jag vet inte!
Hon blir lika förvånad varje gång folk säger
”Shit vicken stor hund!”
när dom tittar på mej.
Ibland vänder hon sig till å med om för att titta på den stora hunden. Men nu ska ni få höra det knäppaste… När hon ser mej, så ser hon det här:

0121

Skumt va? Det måste ju liksom va nåt fel i hennes hjärnas kontakt med ögena. Jag är ju skitastor egentligen! Fast det är rätt schysst att va’ ”mattes vappe”, jag tror nämligen gosdosen blir extra stor då… 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

20 responses

  1. Shit vilket håål! Jag får inte heller gräva för matte…hade jobbat hårt och gjort en massa fina gropar i gräsmattan, men matte bara gnällde nåt om livsfara vid mörker och fyllde igen dom…suck.

    Förresten verkar min matte också ha samma synfel som din och Doriz matte…men det är helt ok för min del! Livet blir sååå mycket enklare! 🙂
    (Seriöst? Kräket är över tre år och jag ursäktar FORTFARANDE allt han hittar på med att han ”är liten” och ”inte vet bättre”. Tills jag tänker efter lite. Dags för terapi??//Nemos matte)

    • Visst äre taskigt!? Gräva är ju hur kul som helst ju!
      Precis! Jag tycker det borde göras nån sorts forskning på det där fenomenet, märkligt asså

      (Haha, jag är likadan! Säger precis samma grejer om min ”lille kille” 🙂 Terapi låter som ett troligt botemedel 😆 //matte)

  2. Måste vara en corsosaurus som har grävt där. Då är du ju inte störst om han bor där. Det är nog bra att koppla på den där vappeblicken ibland, tror det är ett smart drag av Dig.

  3. Haha, jag har också samma synfel! Rejva är liiiten tycker jag. Sen när man kollar på valpbilder och minns att hon rymdes att sova med halva kroppen på min kind så inser man att hon nog faktiskt är ganska stor nu… 😛

    • Precis! Jag kollade på valpbilder och hittade en som jag tog när jag o mamma åkte hem från Älmhult med honom. Han var sååå liten! Och när han tycker det är läge att använda mig som huvudkudde i soffan så är det lite tungt,men vad tusan! Det är ju nästan 40 kg kärlek som vilar på min mage.

      Valpbilden i inlägget är också taget samma dag som jag hämtade hem honom. 🙂

  4. Va, vi är väl små eller ? Iallafall när jag ska knö med matte i sängen…ååååh, då är jag så liten så liten så 😉

    Kram på dig och ramla inte ner i hålet nu 😉

  5. Vicket hål – måste vara nån som är minst lika stor som de fyrbentingarna syrran har hos sig ju.Å så stor är ju inte du, fast matte säger att du nog var lika stor när du kom till din matte som jag är nu. Då är du nog som storebror O, fast han VET att han är jättestor 😉 (han är ju en jättedvärgschnauzer och det hörs ju på namnet att han är stor)

    • En jättedvärgschnauzer! 😯 Coolt! Men asså jag tror så här, att om man bara får gräva riktigt länge så kan man nog få sig ett ganska stort hål ändå, även om man inte är sådära superduperstor…. 🙂

Kommentera

