Springtjejstilt

Vet ni? Det händer typ noll å ingenting här! Just idag så fick jag vara ensam hemma en stund, fast jag märkte typ knappt att matte var borta, jag hade så mycket annat att pyssla med. Asså, hon tappar godis överallt och ibland kryper godisarna in under min filt. Skitaklurigt att få tag på dom då, men jag har ett knep. Om man liksom knölar ihop filten först och sen drar undan den, då kryper godisarna ut! Bra va?! 😀

Matte har sovit asadåligt hela veckan och idag åkte hon och motionerade sitt plastkort. Kortet heter ”Visa” fast jag tycker det skulle heta ”Braåha” istället. För när matte tar fram det så får jag oftast grejer, typ godis, kex, leksaker eller nåt tråkigt ibland, som typ ett koppel eller nåt. 😉

I alla fall så kom hon hem med massa påsar. Och ska jag säga en sak? Jag tycker att jag skulle fått följa med henne, för då hade jag kunnat bära dom åt henne. Hela hennes kropp var helt stel och hon hade skitaont så jag försökte styra upp gladbubblorna i kroppen så hon inte skulle få mer ont. Man får ju liksom vara snäll mot sin människa 🙂

0890Sen gick vi en promenad och då blev jag dum i huvudet typ… Matte sa att det var för att det är springtjejssäsong och att jag blir en ”springtjejsidiot” då.
Och hon har nog rätt, för så fort jag går ut så blir hela skallen alldeles full av springtjejsdofter! Värsta tilt i huvvet asså! Ooooiiih liksom! 🙄

Nu ska vi mysa lite i soffan igen, matte blev skitatrött och jag med! Hej svej! 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

6 responses

  1. Min matte har också ett sånt kort. Jag tror att man måste hämta hundsaker med det.
    Min matte är också sådär ”Ajig” idag. då går jag försiktigt. Och gosar ännu mera än vanligt. För våra mattamammor behöver oss då!

  2. Åhhh. Tänk om Frun oxå hade ett sånt kort. Hennes verkar bara funka på IKEA. Hon kommer hela tiden hem med en massa möbler o grejjor därifrån. Inget smarrigt där inte.

    Tacka vet jag Fröken. Hon fixar mummset hon.

    Zera. Med en numera fungerande dator 🙂

  3. Mattes sånt kort glöder ibland säger hon. Verkar lite konstigt. Men varför ska dom envisas med att springa runt med kortet när dom får så ont sen? Vi ska bli springtjejer snart säger matte. Tråkigt att det är jobbigt för Dig, vi förstår inte varför, men ändå….

    • Hmmm, skumt med glödande kort… Måste ju göra ont i fingrarna att hålla i det då liksom 😉
      Eller hur?! Jag tror att dom liksom glömmer bort att det gör ondare sen när dom sprungit klart…
      Skitajobbigt, men matte sa att hon skulle vilja byta mina kulor mot ett märgben å det är liksom helt okej för mej. Jag får en märgis och hon får mina kulor och så slipper jag få tilt i huvudet. Bra va?! 😀

Kommentera

